وزیر خارجه آمریکا وارد تل‌آویو شده و قرار است با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و در خصوص مذاکرات آتش‌بس غزه با او گفتگو کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با هدف گفتگو در خصوص مذاکرات آتش‌بس غزه وارد تل‌آویو شد. 

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که نام او ذکر نشده اعلام کرد بلینکن در دهمین سفر خود به اراضی اشغالی از زمان آغاز جنگ غزه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. این مقام مدعی شد مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا اکنون در «نقطه عطف» قرار دارد و بلینکن قرار است بر اهمیت حصول توافق تاکید کند. 

پس از اراضی اشغالی فلسطین، وزیر خارجه آمریکا به مصر خواهد رفت تا با مقامات این کشور میانجی مذاکرات،  گفتگو کند. 

کشور‌های میانجی تاکنون نتوانسته‌اند در ماه‌ها مذاکرات متوالی سبب منعقد شدن یک توافق شوند و خونریزی اشغالگران صهیونیست در نوار غزه همچنان ادامه دارد. در همین راستا، مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند که در حمله امروز (یکشنبه) به یک منزل مسکونی در «دیرالبلح» دست کم ۲۱ نفر از جمله شش کودک فلسطینی به شهادت رسیدند. 

گفتگو‌ها برای آتش‌بس قرار است این هفته در قاهره ادامه پیدا کند. یکی از مسئولان جنبش حماس می‌گوید پیشنهاد جدیدی که آمریکا در مذاکرات هفته گذشته دوحه ارائه کرده شامل کاهش حضور نیرو‌های ارتش صهیونیست در محور فیلادلفیا و نه عقب‌نشینی آنها از این محور و نیز بازگرداندن تشکیلات خودگردان فلسطین به مدیریت گذرگاه رفح تحت نظارت اسرائیل بود که هنوز چگونگی آن مشخص نشده است.

این منبع می‌گوید: «بر اساس پیشنهاد جدید آمریکا آتش‌بس دائمی در مرحله دوم و در سقف مشخصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر حماس با خواسته‌های اسرائیل موافقت نکند، ارتش اسرائیل جنگ را از سرمی‌گیرد و عملیات نظامی خود را اجرا می‌کند». 

حماس در مذاکرات هفته گذشته در دوحه حضور پیدا نکرد و این مذاکرات را نوعی پوشش دیپلماتیک برای ادامه جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم غزه دانست.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار