بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی پرواز‌های خود را به مقصد و از مبدا اراضی اشغالی در پی ترور شهید هنیه و فواد شکر لغو کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» تمامی پرواز‌های خود را به مقصد و از مبدا اراضی اشغالی تا آوریل ۲۰۲۵ (فروردین ۱۴۰۴) لغو کرد.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌ها درباره پاسخ ایران و حزب‌الله لبنان به اقدام‌های اخیر رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه و فواد شکر اتخاذ شده است.

خطوط هوایی بین‌المللی در پی ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر، به دلیل نگرانی‌های مشابه، پرواز‌های خود را به مقصد و از مبدا تل‌آویو برای مدت‌های معینی متوقف کرده‌اند.

در حال حاضر، وب‌سایت امریکن ایرلاینز زمان از سرگیری پرواز‌ها را به تل‌آویو مشخص نکرده و تاریخ مشخصی نیز ارائه نشده است.

چندین شرکت هواپیمایی بین‌المللی از جمله لوفت‌هانزا، اتریش، ایبریا و خطوط هوایی بروکسل حدود دو هفته پیش برای دومین بار پرواز‌های خود را به اراضی اشغالی به دلیل نگرانی‌های فزاینده متوقف کردند.

گروه لوفت‌هانزا، شامل خود لوفت‌هانزا، خطوط هوایی سوئیس و اتریش، لغو پرواز‌های تل‌آویو خود را تا ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) تمدید کرد.

خطوط هوایی ایژین و ایربالتیک پرواز‌های خود را تا ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد)، اِل‌او‌تی و تارُم تا ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد) و رایان‌ایر تا ۲۶ آگوست (۵ شهریور) لغو کرده‌اند.

خطوط هوایی دلتا تمامی پرواز‌های خود را به مقصد و از مبدا اراضی اشغالی در ماه آگوست (مرداد و شهریور) لغو کرده است.

ایزی‌جت پرواز‌های اراضی اشغالی را تا مارس ۲۰۲۵ (اسفند ماه) به حالت تعلیق درآورد.

خطوط هوایی یونایتد، ایرایندیا، ایرکانادا، وولینگ و کره‌ایر تمامی پرواز‌های خود را به مقصد و از مبدا اراضی اشغالی تا پایان اکتبر (۱۰ آبان) لغو کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار