به دنبال وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷ ریشتر در منطقه کامچاتکا در شرق روسیه، آتشفشان این منطقه نیز شروع به فعالیت کرده است.

 شعبه خاور دور واحد ژئوفیزیک آکادمی علوم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در منطقه کامچاتکا در شرق این کشور، آتشفشان شیولوچ در این منطقه نیز شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش بامداد یکشنبه به نقل از خبرگزاری کامچاتکا ورمیا، در بیانیه شعبه خاور دور واحد ژئوفیزیک آکادمی علوم روسیه آمده است: فوران بسیار دیدنی آتشفشان شیولوچ در کامچاتکا آغاز شده و بر اساس ارزیابی‌های بصری، ارتفاع ستون گدازه و خاکستر خارج شده از دهانه این آتشفشان از سطح دریا ۸ کیلومتر است.

شعبه خاور دور واحد ژئوفیزیک آکادمی علوم روسیه به همراه این بیانیه ویدئویی نیز از ایجاد رعد و برق بر فراز آتشفشان شیولوچ منتشر کرده است.

 آتشفشان شیولوچ از سه بخش اصلی تشکیل شده است؛ کالدرا باستانی (پس از انفجار گنبد باستانی باقی مانده است)، شیولوچ قدیمی (گنبدی که به مدت طولانی هیچ فورانی از طریق آن صورت نگرفته است) و شیولوچ جوان که از سال ۱۹۸۰ شروع به فعالیت آتشفشانی کرده است. آتشفشان شیولوچ که سن آن تقریباً ۶۰ هزار سال تخمین زده شده است، یکی از فعال‌ترین و بزرگ‌ترین آتشفشان‌های منطقه کامچاتکا است و تقریباً در ۴۵۰ کیلومتری شمال شهر پتروپاولوفسک - کامچاتسکی قرار دارد. نزدیکترین روستا به آتشفشان شیولوچ روستای کلیوچی است که در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب غربی این دهانه آتشفشانی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار