یکی از فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در صورتیکه پاسخ حزب الله قوی باشد، این رژیم با حمله شدیدتر می‌تواند مناطق جدیدی را اشغال کند.

یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی در لفاظی جدیدی ادعا کرد که پاسخ نامتناسب حزب الله می‌تواند به واکنش این رژیم منجر شود که واقعیت جدیدی را در مرز شمالی ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گزارش سما الاخباریه، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا مدعی است که فرماندهی شمال اراضی اشغالی بر رویکردی تهاجمی‌تر از آنچه رژیم صهیونیستی در طول جنگ اتخاذ کرد، علیه حزب الله فشار آورند.

با این وجود در داخل رژیم صهیونیستی یک انشعاب وجود دارد. برخی مانند یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم مدعی هستند که اکنون زمان آتش بس در غزه است که به آزادی اسرا و کمک به کاهش تنش‌ها در مرز شمالی کمک می‌کند تا هزاران شهرک نشین آواره در آنجا بتوانند به خانه بازگردند.

 در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرده است که خواهان جنگ نیست، اما در پاسخ به انتقام محور مقاومت، وعده بهای سنگین را داده است. اما از سویی دیگر تعداد فزاینده‌ای از مقامات امنیتی فعلی و سابق و همچنین سیاستمدارانی از احزاب میانه، راست و راست افراطی رژیم صهیونیستی نیز وجود دارند که فکر می‌کنند زمان مناسبی برای اتخاذ رویکرد تهاجمی‌تر علیه حزب‌الله است.

عاموس یادلین، یک مقام اطلاعاتی سابق و رئیس شرکت مشاوره امنیت داخلی MIND Israel، در این زمینه گفت که توافق دیپلماتیک اگرچه ارجح است، اما در حال حاضر بعید است. از نظر استراتژیک، او فکر می‌کند که رژیم باید تا پس از حمله حزب‌الله صبر کند تا بتواند حمایت همه جانبه آمریکا را برای حمله لبنان بدست بیاورد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار