به نوشته یک روزنامه آمریکایی، حتی اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد کشور‌های غربی کی‌یف را مجبور به صلح خواهند کرد.

روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی نوشت: غرب به فشار بر اوکراین برای تحمیل صلح ادامه خواهد داد، حتی اگر دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا شکست بخورد.

به گزارش این نشریه، ترامپ بار‌ها اعلام کرده است که می‌تواند مناقشه اوکراین را یک شبه حل کند. برخی از مشاوران سابق او ادعا می‌کنند که پیشنهاد این سیاستمدار ممکن است شامل یک واگذاری غیررسمی قلمرو تحت تضمین‌های امنیتی غرب برای کی یف باشد.

علیرغم نگرانی‌های اوکراین و متحدان اروپایی اش، آنها در سطح کنونی، چاره دیگری ندارند.

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب جمهوری خواه، در مصاحبه‌ای با ایلان ماسک، اعتراف کرده بود که اوکراین نیروی نظامی کافی برای ادامه درگیری ندارد. ترامپ همچنین گفت که امیدوار است در صورت پیروزی در انتخابات دوباره با پوتین کنار بیاید.

علاوه بر تحمیل صلح، سرویس اطلاعات خارجی روسیه دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در وضعیت کنونی، واشنگتن بر روی گزینه‌هایی برای جایگزینی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که منعطف‌تر و کمتر فاسد باشد، کار می‌کند.»

پیشتر، مشاوران دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طرحی را برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین به او ارائه کردند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اجرایی خواهد شد. 

رویترز گزارش داده بود که کیت کلوگ و فرد فلیتز مشاوران ترامپ طرحی را برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین به او ارائه کردند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اجرایی خواهد شد. آنها همچنین اشاره کردند که در صورت امتناع روسیه از مذاکره، ایالات متحده باید کمک به اوکراین را افزایش دهد. به گفته مشاوران، فدراسیون روسیه «می تواند متقاعد شود تا پای میز مذاکره بنشیند و قول دهد پیوستن اوکراین به ناتو را برای مدت طولانی به تعویق بیندازد.»

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار