ستاد هریس عنوان و متن اخبار را در بخش تبلیغات گوگل دستکاری می‌کند.

آکسیوس نوشت: ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا عناوین و متن اخبار را در تبلیغات جستجوی گوگل به گونه‌ای ویرایش می‌کند که به نظر می‌رسد رسانه‌ها و نشریات بزرگ از جمله گاردین، رویترز، سی بی اس نیوز و دیگران از او حمایت می‌کنند

این یک رویه رایج در دنیای تبلیغات تجاری است که خط‌مشی و قوانین گوگل را نقض نمی‌کند، اما تبلیغات جستجو طوری نتایج اخبار واقعی را تقلید می‌کنند که حتی موجب غافلگیری رسانه‌های خبری می‌شوند.

به گفته مرکز شفافیت تبلیغات گوگل، ستاد انتخاباتی ترامپ این نوع تبلیغات را اجرا نمی‌کند، اما این تکنیک قبلا توسط کمپین‌ها استفاده شده است.

آگهی‌ها بیانگر این هستند که از سوی نهاد، نشریه یا رسانه‌ای حمایت مالی می‌شوند، اما در نگاه اول مشخص نیست که متنی که ضمیمه پیوند‌های خبری شده توسط ستاد انتخابات نوشته شده و نه توسط خود نشریه یا رسانه.

یک سخنگوی گاردین گفت: چرا نهادی ممکن است بخواهد خود را با برند نشریه مورد اعتماد گاردین هماهنگ کند، باید اطمینان حاصل کنیم که از آن به درستی و با اجازه ما استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد آن با گوگل تماس خواهیم گرفت. 

نمایندگان رسانه‌ها و نشریاتی مانند CNN، USA Today و NPR که پیوند‌های آنها در تبلیغات «هریس برای ریاست جمهوری» ظاهر شده اند، گفتند که از معرفی برندشان به این شکل بی‌اطلاع هستند.

گوگل اعلام کرد که تبلیغات قوانین آن را نقض نمی‌کند، اما پلتفرم‌ها در گذشته درگیر این موضوع بودند که آیا این نوع قالب می‌تواند اطلاعات نادرست را منتشر کند یا خیر.

فیس بوک در سال ۲۰۱۷ امکان ویرایش متن از پیوند‌های اخبار Instant Article در تبلیغات خود را برای تبلیغ کنندگان ممنوع کرد و دلیل آن «تداوم تلاش برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و اخبار نادرست» بود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار