یک کارشناس مسائل سیاسی به تحلیل لیست پیشنهادی رئیس جمهور برای کابینه دولت پرداخت.

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره لیست پیشنهادی رئیس جمهور برای کابینه دولت اظهار کرد: معتقدم که لیست کابینه به تفکر و شعارهای آقای پزشکیان بسیار نزدیک است. البته این صحبت به این معنا نیست که این اشخاص به لحاظ کارآمدی موفق هستند و ممکن است که رئیس جمهور در تشخیص مصداق کار کارشناسی درباره برخی وزرا اشتباه کرده باشد، اما از ترکیب چیدمان به نظر می‌رسد که منتخب مردم حداکثر تلاش خود را به کار گرفته تا افراد زبده و کاردان را به کار بگیرد و از طرفی شعار وفاق ملی و دوری از سیاسی کاری را محقق کند، بنابراین معتقدم که کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان با شعارها و خط مشی های ایشان مطابقت دارد.

اعضای پیشنهادی دولت چهاردهم نسبت به کابینه شهید رئیسی و روحانی کارشناس تر هستند

وی افزود: برای سنجش میزان توفیق کابینه دولت نیازمند سپری شدن زمان هستیم، چرا که باید مشخص شود مجموعه دولت چگونه عمل خواهد کرد. مشخصا درباره بعد اقتصادی نیز نمی‌توانم تخمین بزنم که چه میزان هماهنگی بین این تیم وجود دارد چرا که برخی گزینه ها مانند رئیس بانک مرکزی هنوز مشخص نشده اند و معلوم نیست که وزیر پیشنهادی اقتصاد هم رای اعتماد مجلس را کسب کند، بنابراین در نهایت باید ببینیم که مجموعه افرادی که برای راهبری امور اقتصادی مشخص شده اند و می‌شوند یک راهبرد و تفکر را پیش میگیرند و یا خیر، اما به نظر می‌رسد که مجموعه کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم نسبت به دولت شهید رئیسی و حتی روحانی کارشناس تر و تواناتر هستند و موفق تر عمل کرده اند.

منتقدان کابینه حامیان سرسخت پزشکیان هستند

ایمانی متذکر شد: کسانی که کابینه را مورد نقد و گلایه قرار می‌دهند به صورت سیاسی به مساله نگاه می‌کنند. به عنوان مثال  اصلاح طلبان که حامی سرسخت کاندیداتوری پزشکیان بودند ناگهان بعد از معرفی کابینه شروع به اظهار نظرهای تند و ناامید کننده پرداختند و متاسفانه معاون راهبردی رئیس جمهور نیز استعفا داد و به اعتقاد بنده چنین حرکاتی دولت را دچار آسیب می‌کند. چرا که این افراد هستند که بذر ناامیدی و تردید به دولت را در جامعه می‌پرورانند و این امر یک خطای بزرگ برای منافع ملی کشور است.

برخی قبل برگزاری جلسه رای اعتماد نق زدن را شروع کرده اند

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اکنون دولت نوپایی که بر سر کار آمده و باید با انرژی و انگیزه کار خود را شروع کند اما برخی قبل از برگزاری جلسه رای اعتماد کابینه پیشنهادی نق زدن را شروع کرده اند و به ناامید کردن مردم میپردازند که این کار بسیار زشت است و دولت چهاردهم فارغ از این که مورد پسند جریانهای سیاسی باشد یا نباشد باید بتواند با قدرت کار خود را شروع کند.

خبرنگار: فاطمه سیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
سلام نه اصلاح طلبان نه اصلوگرایان نباید در چیدمان دولت ها انتقاد کنند اما نقد از رفتار آنها الزامیست
آخرین اخبار