گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص وزیر پیشنهادی ارتباطات در صحن علنی مجلس قرائت شد.

زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گزارش  کمیسیون صنایع و معادن درخصوص بررسی برنامه‌های ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را به شرح ذیل قرائت کرد. 

مستند با ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی صلاحیت آقای ستار هاشمی در دو جلسه در دستورکار کمیسیون قرار گرفت.

مدارک تحصیلی:

به منظور بررسی اصالت مدارک تحصیلی مراتب در نامه‌ای از وزارت علوم استعلام شد که اصالت مدارک تحصیلی در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تایید شد.

وزیر پیشنهادی ضمن سوابق اجرایی خود تشریح چالش‌های روبرو، اسناد بالادستی، توسعه ارتباطات، توسعه دولت هوشمند، کاربرد‌های هوش مصنوعی، توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از خدمات محتوایی، توسعه صنعت هوایی و توسعه پست هوایی ازجمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات بود.

توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با بهره‌گیری از علم روز دنیا، توسعه فناوری اقتصاد دیجیتال باعث می‌شود کشور از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بهره بگیرد و با تنظیم‌گری خود افزایش خدمات در زمینه حکمرانی را ایجاد کند.

در جلسه کمیسیون مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و برخی سیاست‌های رهبر انقلاب و پدافند غیرعامل مطابقت داده شد.

نتیجه گیری: برنامه‌های وزیر مثبت ارزیابی شد و برای برطرف شدن چالش‌ها و افزایش همکاری دولت و مجلس باید برخی ابعاد برنامه‌ها جزئی‌تر پرداخته شود. نظر نهایی کمیسیون برای تصدی وی در کمیسیون بررسی شد و صلاحیت وی به تایید همکاران در کمیسیون صنایع و معادن رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار