ذوالنور گفت: ما دولت الکترونیک را تشکیل می‌دهیم و امروز حاکمیت نظامی و امنیتی متاثر از فضای مجازی و اینترنت است و با نهایی شدن پروژه استارلینک شرایط پیچیده‌ای داریم.

مجتبی ذوالنور نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از رئیس جمهور محترم تشکر ویژه دارم به دلیل معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات، نخبه علمی کشور و جهانی دکتر ستار هاشمی، امروز اینترنت نه تنها جر لاینفک زندگی همه مردم است بلکه در حقیقت اساس زندگی مردم به آن وابسته است.

وی افزود:  ما دولت الکترونیک را تشکیل می‌دهیم و امروز حاکمیت نظامی و امنیتی متاثر از فضای مجازی و اینترنت است و با نهایی شدن پروژه استارلینک و در مدار‌های مختلف و ماهواره‌های پژوهشی در بالای سر کشورمان شرایط پیچیده‌ای داریم و امروز حملات سایبری پدافندعامل ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز باید بپدیریم تبادل ما با دنیا به میزان اقتدار ما در عرصه فضای مجازی ارتباط دارد و امروز ظهور پلتفورم‌ها و پیام رسان‌ها و نرم افزار‌ها همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ذوالنور افزود: چه کسی می‌تواند در این زمینه کنترل را در دست بگیرد تا خطرات و نا امنی‌ها از مردم ما دفع شود. امروز تشکیل شبکه ملی اینترنت پایه که در فضای ابری و محتوای لازم و پلتفرو‌های لازم که به شکلی تهدیدات را رفع کند و ارتباط پژوهشگران ما را با دنیا تامین کند یک ظرورت جدی است. در همه آشوب‌ها آن چیزی که امنیت ملی را تهدید می‌کند استفاده از فضای مجازی توسط دشمن است. گزینه‌های متعددی برای این مسئولیت وجود دارد، اما از آقای پزشکیان تشکر می‌کنیم که یک نخبه را سکاندار این وزارت خانه قرار داده و آقای ستاری از نخبگان جهانی این زمینه است.

وی افزود: عزیزان مخالف هم ضمن احترام به فرمایشاتشان نکته جانداری نگفتند و تنها سوال مطرح کردند، وقتی در طول یک هفته ایشان تنها وقت داشتن برای ارائه برنامه چه توقعی داریم که برنامه ارائه شود که ملام رای نهایی شود و با توجه به نخبگی و لاحیت‌های علمی و رشدی که پلکانی را ایشان طی کرده تا به حمد اله به این قاطعیت رسیده و امروز با افتخار رای قاطع به ایشان خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار