مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با انتقال آب «گورگور» به شهر اردبیل، امکان برداشت به همشهریان از آب گوارای دامنه‌های سبلان فراهم می‌آید.

علی حیدری گفت: تلاش می‌کنیم تا قطعی آب در شمال استان اردبیل رخ ندهد و به پایداری آب شرب در شهر‌های شمالی استان کمک کنیم. هر چند ما با فرسودگی کانال و هدررفت منابع آب در کانال مغان روبه‌رو هستیم، اما لاینینگ و عملیات بهسازی کانال آغاز شده به طوری که ۲۳ کیلومتر لاینینگ به انجام رسیده و ۸.۵ کیلومتر نیز در حال انجام است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل به هزینه‌کرد ۶۰۰ میلیارد تومانی برای لاینینگ ۸.۵ کیلومتر کانال مغان اشاره کرد و گفت: از ۱۸۰ کیلومتر کانال مغان، ۸۰ کیلومتر در مرحله اجرا است و ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده نیز لاینینگ و بهسازی خواهد شد.
او به سلامت آب مغان و رد شایعات آلودگی آن اشاره کرد و افزود: به صورت دقیق و مستمر پایش‌ها در رود ارس انجام می‌شود و آلودگی این رودخانه منتفی است.
حیدری به حقابه ارس و جریان آب از سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: نه تنها این حقابه تثبیت شده بلکه طرح توسعه ایستگاه‌های پمپاژ سربند و دیگر مجموعه‌ها مورد توجه قرار گرفته تا زمینه برای پایداری منابع آب در شمال استان فراهم آید.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل ضرورت جلوگیری از هدررفت آب و نشت آن را یادآور شد و افزود: اگر کانال مغان و مسیر انتقال آب بهسازی و نوسازی نشود امکان زهدار شدن اراضی وجود دارد.
او در مورد سد عمارت و افتتاح این پروژه با پیشرفت ۹۸ درصد گفت: سد عمارت با پیشرفت صد درصد افتتاح شده و ۲ درصدی که سخن از آن به میان می‌آید انتقال روستای داخل مخزن بوده که عملیات تأمین زیرساخت‌ها در محل انتقال این روستا در حال اجرا است.
حیدری بیان کرد: آب منطقه‌ای زیر بار افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام نمی‌رود و صنعت آب استان جای سیاسی‌بازی نیست و ما خارج از نگاه سیاسی، حزبی و جناحی سعی می‌کنیم تا پروژه‌های متناسب با نیاز مردم منطقه را اجرایی و عملیاتی کنیم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه به انتقال آب از دریای خزر به دشت اردبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت ۸۵ درصد در حال تکمیل مطالعات است و امکان انتقال با در نظر گرفتن تمام جوانب امر وجود دارد.
حیدری به راه‌اندازی برج‌های آبگیر و احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در شورابیل اشاره کرد و افزود: تصفیه‌خانه ۵۰۰ لیتر در ثانیه شورابیل با پیشرفت ۲۵ درصد در حال اجرا است و با تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار امیدواریم این پروژه به سرانجام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار