مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: به علت بارندگی‌های خوب تعداد دام‌های عشایر استان اردبیل فروش دام مولد در این استان کاهش یافته و عشایر دوباره به پرورش دام روی آورده‌اند و با تداوم این روند در سال‌های آینده شاهد افزایش دام عشایر خواهیم بود.

حاتم طهماس‌پور اظهار کرد: پالایش و شفاف‌سازی آمار جامعه عشایری یکی از اولویت‌های سازمان عشایری است و در این راستا در ۲ سال اخیر جامعه عشایر واقعی استان اردبیل ۴۰ درصد کاهش یافته است.

 او اضافه کرد: تا ۲ سال قبل جامعه عشایر استان اردبیل با بیش از۲۱ هزار خانوار ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر بود که پس از پالایش جامعه عشایر استان به حدود۱۲ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۴۷ هزار کاهش یافت.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: هرچند در فرایند پالایش و حذف عشایر غیر واقعی استان فشار و سختی‌های زیادی متحمل شدیم، اما این اقدام به نفع عشایر واقعی بود و باعث کاهش و رفع مشکلات ارائه خدمات به این جامعه شد.

طهماس‌پور همچنین گفت: با حذف عشایر غیرواقعی و شفافیت در آمار خدمات ارائه شده به عشایر واقعی در این استان افزایش یافته است.

 او ادامه داد: شاخص‌های مختلفی برای شناسایی عشایر واقعی وجود دارد و علاوه بر کوچ و حضور در ییلاقات، اگر کسی در صندوق بیمه دیگری غیر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه شده باشد، عشایر محسوب نمی‌شود.

 این مقام مسئول گفت: از حدود ۴۷ هزار نفر جمعیت عشایر استان اردبیل ۶۵ درصد آنها زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و باید با اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی جامعه عشایری مابقی نیز زیرپوشش این صندوق قرار بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.