مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: برای ۲۵۰ موقوفه استان سند تک برگی صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده گفت: در سال‌های اخیر چهار مسئله مدیریتی را در اوقاف و امور خیریه استان مورد توجه و اهتمام قرار دادیم تا خروجی مناسبی را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: کار تیمی با مدیریت منسجم اولین رویکرد بود که تلاش کردیم از ظرفیت تمام کارکنان و پرسنل اوقاف برای پیشرفت و توسعه تاثیرگذار این بخش استفاده کنیم تا اوقاف و امور خیریه در مسیر تحولی خود شاهد اقدامات تحسین برانگیز باشد.

او هم‌افزایی و هم‌پوشانی را عامل موفقیت اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: در احیای موقوفات و استفاده مطلوب از ظرفیت بقاع متبرکه و امامزادگان بحث تبدیل به احسن این مجموعه‌ها در دستور کار قرار گرفت تا ما بتوانیم در سرمایه گذاری و اجاره موقوفات شرایط مطلوبی را داشته باشیم.

ستوده افزود: در حوزه موقوفات برنامه ما احیای موقوفات در بافت فرسوده و تاریخی بوده تا این مجموعه‌ها تبدیل به بنا‌های تازه و سرزنده شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: در شهر اردبیل اوقاف و امور خیریه این کار را به نگاه حمایت از سرمایه‌گذاران و احیای این مجموعه‌ها آغاز کرده چرا که احیاگری اصلی‌ترین موضوع در توجه به موقوفات بوده تا تولید ثروت و تحول اقتصادی در این مجموعه‌ها اتفاق بیفتد.

ستوده موضوع سرمایه‌گذاری در موقوفات و افزایش درآمد‌ها را با نگاه مثبت به سرمایه‌گذاران یادآور شد و بیان کرد: ما حتی در برخی از امامزاده‌ها در کنار احیا با حفظ اصول معماری ایرانی و اثربخش تلاش کردیم تا برگزاری آئین‌های ملی و مذهبی را نظیر حسینیه میرزامحسن مجتهدی انجام دهیم.

‌او افزود: در موقوفات نگاه ما حمایت از تولید با اشتغالزایی مناسب بوده که این امر در بسیاری از شهرستان‌ها نیز با استقبال فعالان اقتصادی روبرو شده است.
ستوده مشکل اصلی را در موقوفات واقع در بازار عنوان سرقفلی کسب و پیشه عنوان کرد و گفت: احیای این موقوفات در اختیار سرقفلی‌ها قرار گرفته و ما با درآمد پائین نمی‌توانیم در این حوزه ورود پیدا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: موضوع تولید و اشتغال و درآمدزایی از موضوعات مهم و اساسی در احیای موقوفات و حتی امامزاده‌هاست و ما در زیرزمین امامزاده قاضیلر خلخال اقدام به راه‌اندازی واحد‌های تولیدی زنان سرپرست خانوار کردیم.

‌ستوده نمونه این سرمایه‌گذاری را احداث هتل، پل معلق، ۷۱ واحد مغازه، پنل‌های خورشیدی و تولید آبزیان اعلام کرد و افزود: این طرح‌های اشتغالزا و تولیدی به نفع استان و جوانان بیکار به شکل گسترده در حال انجام است.
او با اشاره به فعالیت‌های حوزه حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه اردبیل بیان کرد: ۲۵۰ موقوفه استان سند تک برگی نداشتند که سعی کردیم نسبت به صدور سند مالکیت موقوفات اقدامات موثر و قانونی را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار