خط انتقال گاز ۲۴ اینچ اردبیل – گرمی با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با حضور استاندار اردبیل و مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افتتاح شد.

ایرج رحمانی مدیرپروژه انتقال گاز اردبیل گرمی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح پروژه انتقال گاز ۲۴ اینج اردبیل - گرمی مغان اظهار کرد: این پروژه با هدف توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات و فعالیت‌های اقتصادی در پهنه ایران را عینیت خواهد بخشید.

وی افزود: تحقق رویای تبدیل منطقه مغان به قطب جدید کشاورزی و صنعتی مستلزم دسترسی صنایع به منابع پایدار انرژی است و تا زیربنای اصلی توسعه و محکم بنیان این استان نهاده شود و با تکیه بر قدرت توسعه بخش گاز سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام شده به ثمر بنشیند.

رحمانی اضافه کرد: اکنون که به برکت رود پرآب ارس ، دشت حاصلخیز مغان و جاده‌های ترانزینی که تقاطع با کشورهای همسایه را مسیر می‌سازد فرصتی بی‌نظیر در اختیار ماست که شمال اردبیل را به قطب صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی تبدیل کنیم.

مدیر پروژه انتقال گاز اردبیل-گرمی یادآورشد: شرکت ملی گاز ایران با تمام ظرفیت گام به این آوردگاه نهاده و با اجرای سه طرح راهبری و نهادی به نام پروژه های رشت - چلوند ، چلوند - اردبیل و اردبیل - گرمی ضمن رساندن گاز به دورترین نقاط مرزی در منطقه پارس‌آباد مشکل افت فشار در روزهای سرد زمستانی را برای همیشه به خاطره‌ها سپرد.

وی یادآورشد: طرح بزرگ گازرسانی به شمال استان در چهار فاز در قالب پروژه‌های خطوط انتقال گاز به شهرهای گرمی، بیله‌سوار پارس‌آباد و اصلاندوز در دستور کار قرار گرفت و امروز خط لوله گاز اردبیل - گرمی به طول ۷۶ کیلومتر با میزان سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از راهبردی‌ترین پروژه‌های استان در اردبیل به ثمر نشست.

رحمانی گفت: مایه خرسندی است که اعلام کنیم این پروژه بسترساز مهاجرت معکوس اهالی بومی منطقه است ، چرا که تامین پایدار گاز رونق چشگیر اشتفال و معیشت ساکنان شمال استان اردبیل به‌ویژه رونق شهرک‌های گلخانه‌ای را به ارمغان می‌آورد و نه تنها روند مهاجرت جوانان جویای شغل این دیار به شهرهای دیگر متوقف می‌شود بلکه مهاجرت معکوس نیز  شکل می‌گیرد و افرادی که به دلیل نبود امکانات در این خطه به مناطق دیگر رفته بودند به زادگاه خود برمی‌گردند.

وی افزود: امروز شاهد گازرسانی به دورترین نقطه از منابع تولید گاز هستیم که مظهر رویکرد عدالت‌محور نظام مقدس جمهوری اسلامی در توزیع عادلانه امکانات است و با توجه به زمینه سازی برای طرح‌های توسعه در بخش سیمان ، پتروشیمی و فولاد می‌توان چشم‌انداز روشنی برای جوانان مستعد استان اردبیل ترسیم کرد.

مدیر پروژه انتقال گاز اردبیل - گرمی تصریح کرد: این پروژه ملی پژواک آرمان بزرگ همه ما برای ساختن ایرانی آباد و پیشرفته است که از گوشه و کنار این خاک به گوش می‌رسد و  نمونه بارز اراده نظام جمهوری اسلامی برای برقراری رفاه ، آسایش و آرامش  برای مردم است تا فردای میهن را به بهترین شکل بسازند. 

سیدحامد عاملی ، استاندار اردبیل هم در این آیین اظهار کرد: استان اردبیل در حوزه زیرساخت‌های اساسی اعم از آب و برق و گاز گرفتاری‌های اساسی بود که در دولت سیزدهم در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شد.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به شهرستان گرمی از مسئولان و دست‌اندرکاران پروژه‌ها خواست با تمام توان فعالیت کنند تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

استاندار اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور اظهار کرد: پروژه انتقال گاز اردبیل به گرمی جزو مصوبات سفر شهید آیت‌الله رئیسی به استان اردبیل بود و امروز اگر چه ایشان حضور ندارد اما این پروژه به دست پرتوان کسانی که برای دلشان برای عزت کشور و ملت می‌تپد ، به نتیجه رسید.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار