مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ارتقا مسئولیت اجتماعی و مشارکت و همیاری تک تک افراد جامعه می‌تواند نقش به سزایی در مدیریت صحیح پسماند داشته باشد.

حسن قاسم پور ۲۲ مرداد در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند که با حضور شهرداران و اعضای شورا‌های اسلامی شهر سراسر استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله پسماند از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است، افزود: تغییر سبک زندگی افراد و افزایش مصرف گرایی باعث شده است معضل پسماند به یکی از مشکلات اساسی در جهان تبدیل شود و در صورتی که بخواهیم در این حوزه موفق عمل کنیم باید به دنبال جلب مشارکت عمومی باشیم.

 قاسم پور تصریح کرد: طرح مدیریت اجتماعی پسماند (ماپ) با تاکید بر مشارکت مردم و خانواده‌ها طراحی شده است و امیدواریم مسئله بازیافت، بازمصرف و کاهش تولید پسماند از طریق آموزش‌های ارائه شده به طور جدی توسط شهروندان استان دنبال شود.

 او هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی شهرداران و اعضای شورای اسلامی با قوانین و راهبرد‌های مدیریت پسماند عنوان کرد و افزود: تفکیک زباله از مبدا، بازیافت پسماند و استحصال انرژی از زباله از جمله راهکار‌هایی ست که شهرداران می‌توانند برای مدیریت پسماند از آن‌ها بهره ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار