حسن محمدی ادیب گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری سرمایه‌گذاری شده از سوی بخش خصوصی خلخال، ظرفیت مراکز اقامتی رسمی در این شهرستان ۲ برابر شد.

حسن محمدی ادیب در حاشیه افتتاح هتل‌های گردشگری روستا‌های گیلوان و مجره خلخال اظهار کرد: در دو سال گذشته و با بهره‌برداری از پروژه‌های ساخت اقامتگاه‌های رسمی مسافر در مناطق مختلف خلخال مجموع اقامتگاه‌های رسمی مسافر در این شهرستان به ۱۱ هتل با ظرفیت ۵۰۴ تخت و ۱۰۵ اتاق افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: اقامتگاه‌های رسمی مسافر یاد شده علاوه بر ۴۰ واحد بوم گردی ایجاد شده در مناطق مختلف شهرستان خلخال است که در امر ارائه خدمات به مسافرین این شهرستان زیر نظر اداره میراث فرهنگی خلخال فعالیت می‌کنند.

 محمدی ادیب با بیان اینکه هم اکنون چندین واحد اقامتگاه رسمی همچون ساخت هتل از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق مختلف خلخال در حال احداث است، افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها مجموع در این شهرستان تا سال آینده به دوبرابر افزایش می‌یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد در ۲ سال گذشته ۲۰۰ تخت به مجموعه تخت‌های مراکز اقامتگاه رسمی مسافر خلخال اضافه شده است.

 او گفت: ۵۰ درصد از روستا‌های هدف گردشگری استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده و به زودی نام چهار روستای هدف گردشگری جدید به جمع روستا‌های هدف گردشگری این شهرستان اضافه خواهد شد.

 محمدی ادیب اضافه کرد: در سال جاری مجوز احداث ۲۵ طرح گردشگری در خلخال صادر شده است که این طرح‌ها در حال احداث از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند و ۱۵ طرح نیز در مرحله صدور مجوز است.

او همچنین گفت: سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری این شهرستان قرار گرفته است.

 مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: سال گذشته همچنین ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای کمک به ایجاد زیرساخته‌های گردشگری این شهرستان هزینه شد.

 او با اشاره به سفر استاندار اردبیل به خلخال و بازدید از راه‌های ارتباطی در حال احداث خلخال به ماسوله و خلخال به ماسال گفت: با تکمیل عملیات آسفالت این راه‌ها در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور گردشگران در شهرستان خلخال خواهیم شد.

محمدی ادیب دامه داد: امسال ۱۰ کارگاه جدید تولید صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی و به جمع هشت کارگاه قبلی اضافه شده است. او برگزاری جشنواره‌های مختلف در خلخال را با اهداف معرفی جاذبه‌های طبیعی گردشگری منطقه از اقدامات بسیار موثر در توسعه صنعت گردشگری مناطق مختلف استان اردبیل برشمرد و افزود: چند جشنواره بزرگ و تاثیرگذار از جمله ورزش‌های زمستانی، جشنواره رغایب و اقوام در خلخال و با حضور جمع کثیری از گردشگران مناطق مختلف کشورمان در سال‌های اخیر به صورت مطلوب و ایده‌آل در این شهرستان برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار