مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از واگذاری بیش از ۳۵۰ واحد معدنی در قالب مزایده به سرمایه‌گذاران جدید خبر داد.

مسعود ایرانی از واگذاری افزون بر ۳۵۰ واحد معدنی استان اردبیل در قالب مزایده به سرمایه‌گذاران جدید در شهریورماه خبر داد و گفت: افراد و شرکت‌های واجد صلاحیت با شرکت در مزایده پیش‌رو می‌توانند ضمن فعال کردن این ظرفیت‌های راکد، ارزش افزوده بخش معدن و صنایع معدنی استان را هم ارتقا دهند.

 او افزود: استان اردبیل در حوزه معدن و صنایع معدنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این حوزه و تحقق هدف‌های مورد نظر تا سال آینده به برطرف کردن معضل بیکاری در استان کمک کند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: برخی موارد و مسائل در شرایط کنونی شاید به نظر برخی بلند پروازی یا در حد رویا و آرزو باشد، اما با ظرفیت‌ها و استعداد‌هایی که در این استان وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد تحقق آنها خواهیم بود.

 او افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های معدنی در زمینه مصالح ساختمانی و پلی متال (معادن فلزی) و صنایع مرتبط است که سال‌های گذشته در این زمینه بسیار کار شده و در سال‌های آتی با جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان استان به کارگاه بزرگ استخراج و تولید مواد معدنی قابل تبدیل است.

 ایرانی بیان کرد: مطالعه‌ها و اکتشاف‌های صورت گرفته در چند سال گذشته به چندین نقطه امیدبخش با ظرفیت قابل توجهی رسیده است و با جذب سرمایه‌گذاران جدید در این حوزه بستر برای جهش در حوزه معدن هم فراهم خواهد شد.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: امید می‌رود سال آینده شاهد خبر‌های خوشی در بخش صنعت و معدن و رونق کسب و کار در استان باشیم و با مخابره آن زمینه دلگرمی مردم منطقه را فراهم کنیم و نویدبخش روز‌های خوشی برای فعالیت‌های بیشتر در استان و کشور شویم.

 او همچنین به فعالیت اصناف اشاره کرد و گفت: در مجموع نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان اردبیل داریم که حدود ۳۰۰ هزار نفر در آنها اشتغال دارند و در یک سال گذشته با حمایت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از مهجوریت و مظلومیت خارج شدند.

ایرانی با اشاره به وجود ۱۱۴ اتحادیه صنفی در استان اردبیل اظهار کرد: تنها ۴۶ هزار واحد در شهرستان اردبیل فعالیت دارند که عددی قابل توجه است و برای فعالیت‌های سایر حوزه‌های اقتصادی استان پشتوانه محکمی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار