شبکه خبری فرانس ۲۴ گزارش داد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که سنوار باید در مورد آتش‌بس غزه تصمیم بگیرد.

تارنمای شبکه خبری فرانس ۲۴ در خبری فوری و کوتاه نوشت: بلینکن اعلام کرد یحیی سنوار باید در خصوص آتش‌بس در غزه تصمیم‌گیری کند.

فرانس ۲۴ در ادامه گزارش داد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه (روز گذشته به وقت محلی) از یحیی سنوار، رهبر سیاسی جدید حماس خواست تا با آتش‌بس در غزه موافقت کند.

این گزارش افزود: سنوار که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) معتقد است حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور (شهادت) اسماعیل هنیه در تهران در هفته گذشته، به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.

حماس، یحیی سنوار را به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد. وی که ۶۲ سال سن دارد ریاست جنش حماس در نوار غزه را برعهده داشته است.

این تصمیم پس از شهادت شهید هنیه در ۱۰ مرداد صورت می‌گیرد که در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی در تهران به همراه محافظش به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف سنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده، اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

سنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه رژیم صهیونیستی به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد؛ وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار