رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد مردم این کشور در نبرد میان استعمار و آزادی قرار گرفتند، اما خیابان‌ها برای مردم است نه فاشیست‌ها.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که تعداد تروریست‌های دستگیر شده به ۲۲۲۹ نفر رسیده است و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها مراکز عمومی را تخریب و رهبران مردمی را مرعوب کرده‌اند. او تاکید کرد این افراد معترض نیستند بلکه آن‌ها سران تروریسم هستند.

براساس گزارش المیادین، مادورو گفت: کودتایی که آنها سعی کردند علیه ونزوئلا انجام دهند، کودتای شبکه‌های اجتماعی با هدف تفرقه افکنی و نفرت است و در پشت آن باند‌های جنایتکار و اجیر شده قرار دارند.

مادورو افزود: عدالت، قانون و قانون اساسی صحنه نبرد ما هستند و اینگونه بود که ما کودتای فاشیستی ۲۸ جولای (اوایل مرداد) را در ۴۸ ساعت کنترل کردیم. کشور ما  نبرد تاریخی بین استعمار و قدرت آزادی  را در پیش گرفته است. خیابان‌ها متعلق به مردم است و نه مال الیگارشی و فاشیست ها.

مادورو انتقاد خود را از اپلیکیشن واتس اپ تجدید کرد و آن را متهم کرد که مکالمات رهبران ونزوئلا را به دشمنان ونزوئلا، امپریالیسم جهانی و تروریست‌های قاچاق مواد مخدر در کلمبیا و میامی برای ارعاب قدرت مردمی می‌دهد.

در همین زمینه، دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس اعلام کرد که حمله سایبری به ونزوئلا به رهبری ایلان ماسک، سرمایه گذار آمریکایی یک تجاوز بی سابقه در جهان است.

ایوان گیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز بخشی از مقاله ناظران بین المللی از شیلی را از طریق حساب شخصی خود در پلتفرم منتشر کرد که در آن تایید می‌شود که اراده مردم ونزوئلا به وضوح در رای گیری بیان شده است.

در مقاله ناظران شیلیایی آمده است: ما از طریق نظارت و همراهی خود با انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، از دولت شیلی می‌خواهیم که به نهاد‌های دموکراتیک جمهوری این کشور احترام بگذارد و اراده مردم ونزوئلا را که به وضوح در صندوق‌های رای بیان شد، به رسمیت بشناسد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار