مهم‌ترین حوادث ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف تانکر حامل گازوئیل قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی یک دستگاه کامیون تانکردار توقیف و ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد. 

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد، اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی، در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار حامل سوخت مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند، افزود، ارزش این محموله توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه راننده به مرجع قضایی معرفی شد، بر تداوم اجرای طرح‌های مقابله با کالای قاچاق و برخورد شبانه روزی با قاچاقچیان به صورت مستمر تاکید کرد.

توقیف کالا‌های ۹ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف محموله قاچاق ۹ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر با انجام اقدامات پلیسی از دپوی کالای قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از اشراف کامل اطلاعاتی طی هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن مکان، ۲ هزار و ۹۰۴ کیلوگرم گردو، ۵ دستگاه دوچرخه، ۱۰ دستگاه یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، ۲ دستگاه اسپیکر و ۷ حلقه لاستیک خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش محموله قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۱۵ فقره سرقت از سارق سابقه دار در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف ۱۵ فقره سرقت محموله بین راهی در شیراز خبر داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت بار و کالا از خودرو‌های سنگین در حال حرکت در جاده‌های مواصلاتی استان که موجبات ناامنی در سطح جاده‌ها را رقم زده بود، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

او ادامه داد: در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده و با توجه به شیوه و شگرد‌های سارقان در سرقت‌های جاده‌ای (بارکنی) و تطبیق آنان با اعمال مجرمانه، مشخص شد سارق باید از مجرمان سابقه دار باشد.

سرهنگ حبیبی گفت: با اقدامات لازم و فنی انجام گرفته، مشخص شد چند باند از سارقان که اکثراً اهل و ساکن استان فارس نیستند، اقدام به سرقت بار و کالا می‌کنند.

او تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات علمی و فنی، هویت یکی از سارقان سابقه دار و مخفیگاه او در یکی از استان‌های کشور را شناسایی و مشخص شد که او به همراه چند نفر دیگر اقدام به سرقت بار و کالا در جاده‌های شمالی استان فارس می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: با هماهنگی‌های انجام گرفته، تیمی از مأموران پلیس آگاهی به مخفیگاه فرد سارق در استان مورد نظر اعزام شدند و او را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و به استان فارس انتقال دادند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارق تعدادی اموال مسروقه کشف شد، افزود: سارق سابقه دار که دارای ۷ فقره سابقه کیفری بود، در تحقیقات به ۱۵ فقره سرقت بار و کالا در سطح استان فارس اعتراف کرد.

او با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سایر همدستان این سارق ادامه دارد، به رانندگان خودرو‌های حامل بار و کالا توصیه کرد: جهت توقف در محور‌های بین جاده ای، مکان‌های امن دارای روشنایی کافی مانند پلیس راه‌ها، پاسگاه‌ها و مکان‌های دارای دوربین را انتخاب کنند و چنانچه به خودرو‌های تندرو و مشکوک در جاده برخورد کردند، شماره پلاک انتظامی و مشخصات خودرو را به خاطر سپرده و یادداشت کنند.

توقیف ۱۱۰ دستگاه خودرو موتورسیکلت متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف ۱۱۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در جهت مطالبات مردمی و به منظور پیشگیری از حوادث ترافیکی و جرائم، طرح برخورد با خودرو‌ها و موتورسیکلت سواران متخلف طی یک ماه گذشته در این شهرستان به اجرا در آمد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این طرح ۱۱۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شد، تصریح کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در اولویت ماموریت‌های پلیس قرار دارد و به صورت مستمر اجرا می‌شود و با خاطیان به طور جدی برخورد خواهد شد.

دستگیری سارقان در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری ۲ سارق لوازم خودرو با اعتراف به ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوازم خودرو در سطح شهر کوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری مرکز قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف کردند، گفت: سارقان حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

راکب موتورسیکلت سارق بود

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری یک سارق هنگام رانندگی با موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمد رضایی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با دریافت گزارش مردمی مبنی بر سرقت موتورسیکلت توسط فردی سودجو، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: با تائید صحت خبر، ماموران محل حضور متهم در یکی از محلات شهر را شناسایی و هنگام تردد با موتورسیکلت مسروقه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی از تحویل موتورسیکلت به مالباخته اشاره کرد و گفت: متهم پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ رضایی نقش شهروندان و اهالی محلات در ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با سارقان و هنجارشکنان را چشمگیر و بی بدیل دانست و از همکاری آحاد مردم در این زمینه قدردانی کرد.

وانت پیکان حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان گراش از توقیف وانت پیکان حامل ۲۸ دستگاه تصفیه آب خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی شهرستان گراش، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۸ دستگاه تصفیه آب خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار