مهم‌ترین حوادث ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف اتوبوس حامل ۴۰ میلیارد ربال کالای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انواع ساعت و پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مطلع شدند فردی با یک دستگاه اتوبوس کالای قاچاق را از استان‌های جنوبی بارگیری و در یکی از محله‌های شیراز قصد تخلیه دارد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و اتوبوس مذکور را شناسایی و آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس و انبار مجاور آن ۲۸۰ عدد ساعت آیواچ و ۷۰۰ ثوپ پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند. 

سردار حبیبی ادامه داد: طرح برخورد با قاچاق در دستور کار پلیس داد و افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام به احتکار و قاچاق کالا کنند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.

توقیف ۵۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل ۵۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی لارستان با انجام اقدامات فنی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله ۲ دستگاه کامیون در سطح حوزه استحفاظی مطلع شدند.

او افزود: ماموران با شناسایی مسیر تردد کامیون‌ها در مبادی ورودی این شهرستان، آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۵۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی رانندگان به مراجع قضایی، گفت: حضور فعال پلیس در محور‌های مواصلاتی سبب شده تا عرصه بر جولان قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور تنگ شود.

کشف ۱۵ میلیارد ریال داروی قاچاق در نی ریز

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف دارو‌های غیرمجاز قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی فرمانده انتظامی نی ریز ااظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان، مأموران پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی نی ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس ۶۳ هزار و ۱۰۰ عدد قرص ترامادول، اکتیواتیو و متادون خارجی قاچاق و بدون مجوز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی نی ریز با بیان اینکه کارشناسان ارزش قرص‌های مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ کرمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۳ کشته و مصدوم بر اثر برخورد موتورسیکلت با کامیون

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از فوت یک نفر و مجروح شدن ۲ تن دیگر بر اثر برخورد موتورسیکلت با یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال استان فارس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی شهرستان کوار، بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک دستگاه موتورسیکلت هوندا حامل ۳ سرنشین به علت انحراف به چپ با یک کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند.

کشف فلزیاب ۵ میلیارد ریالی قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه فهلیان ممسنی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه فلزیاب و متعلقات مربوطه قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد.

توقیف محموله قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف خودرو‌های سبک و سنگین حامل کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان، پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۴ دستگاه اتوبوس و سواری مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع یک هزار و ۲۲۶ ثوب انواع پوشاک، ۹۳ دست لوازم آشپزخانه و ۳۳۰ بطری نوشیدنی‌های خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند. 

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این خصوص ۴ نفر با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

موتورسیکلت ۳ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز متوقف شد

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد لایر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، مأموران کلانتری ۱۵ قصردشت هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او تصریح کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق و بدون مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

دستگیری سارق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۵ فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان کوار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در این خصوص یک نفر را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارق در بازجویی و تحقیقات به عمل آمده به ۵ فقره سرقت سیم و 

کابل مخابراتی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

دستگیری سارق معابر در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق معابر در عملیات ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از معابر در شهرستان کازرون، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی با بررسی‌های تخصصی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب ۵ فقره سرقت از معابر اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار