مهم‌ترین حوادث ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق با ۲۱ فقره سرقت در دام پلیس خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری سارق حرفه‌ای با اعتراف به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت متوالی از ساختمان‌های نیمه کاره و منزل در برخی از محله‌های شهرستان خرامه، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی و تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه متهم در بازجویی صورت گرفته به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره، مزارع و باغات اقرار کرد، ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه سارق مقداری اموال مسروقه نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است که پلیس در این رابطه به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است.

توقیف ۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از خودرو‌های شوتی

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف ۵ خودرو شوتی حامل کالا‌های قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در جهت مبارزه جدی و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز و همچنین برخورد با فعالیت خودرو‌های شوتی، ماموران انتظامی این فرماندهی پس از هماهنگی قضایی با ایجاد ایست و بازرسی و کنترل محور‌های مواصلاتی در یک عملیات موفق به شناسایی و توقیف ۵ خودرو شوتی حامل بار قاچاق شدند.

او افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی، ۹۱ طاقه پارچه، ۱۰ دستگاه اسپلیت و ۶۰ عدد کپسول گاز کولر خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۵ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با قانون شکنان برابر قانون قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند.

یک کشته و ۶ مجروح در تصادق محور نی ریز

رئیس پلیس راه شمال فارس از برخورد سواری پیکان بار با پیکان خبر داد و گفت: بر اثر این سانحه، یک نفر کشته و ۶ سرنشین نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی نی ریز، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو وانت پیکان با ۲ سرنشین به علت تجاوز به چپ با سواری پیکان با ۵ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس اظهار کرد: بر اثر این سانحه، راننده وانت به علت شدت جراحات وارده فوت و ۶ نفر از سرنشینان خودرو‌ها نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق اماکن خصوصی در عملیات ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان کازرون، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و افزایش و هدفمندسازی گشت زنی‌های انتظامی، ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه سارقی را هنگام سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اعتراف سارق به ۷ فقره سرقت، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح حوزه استحفاظی، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان سرقت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی، در این خصوص یک سارق موتورسیکلت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه از مخفیگاه متهم ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده، سارق برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

توقیف ۵۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف ۵۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در جهت مطالبات مردمی و به منظور پیشگیری از حوادث ترافیکی و پیشگیری از جرائم، طرح برخورد با خودرو‌ها و موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این طرح هفتگی ۵۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند، تصریح کرد: اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در اولویت ماموریت‌های پلیس قرار دارد و به صورت مستمر اجرا می‌شود و با خاطیان به طور جدی برخورد خواهد شد.

دستبند پلیس بر دستان سارق ۴۰ ساله در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: با هوشیاری ماموران کلانتری، مردی ۴۰ ساله هنگام سرقت دستگیر شد.

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق در حوزه استحفاظی شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری تحقیقات خود را آغاز کردند و هنگام گشت زنی موفق شدند مردی ۴۰ ساله که در حال سرقت کابل‌های برق بود را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳ فقره سرقت کابل‌های برق اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار متناسب روانه زندان شد.

دستگیری سارق و کشف اموال مسروقه در گراش

فرمانده انتظامی گراش از دستگیری سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره با اعتراف به ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی گراش اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گراش تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس موفق به شناسایی یک نفر سارق در این خصوص شدند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف طلایاب قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف یک دستگاه طلایاب قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: ماموران انتظامی استهبان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه طلایاب و متعلقات مربوطه را کشف و راننده و ۲ نفر از سرنشینان را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سواری پژو پارس حامل تنباکو‌های میوه توقیف شد

فرمانده انتظامی کوار گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از سواری پژو پارس موفق به کشف تنباکو‌های خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال شدند.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار، بیان کرد: ماموران انتظامی کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این سواری ۵ هزار و ۴۰۰ بسته تنباکو خارجی قاچاق و بدون مدارک را کشف کردند.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: ارزش محموله مکشوفه از سوی کارشناسان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ بعثت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران کلانتری ۱۲ بعثت موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آنان در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند و تعدادی اموال مسروقه نیز کشف شد، ادامه داد: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سرهنگ زینلی از شهروندان درخواست کرد با رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف ۴ دستگاه ماینر از یک منزل مسکونی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴ دستگاه ماینر و ۲ دستگاه پاور غیرمجاز از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی از شهروندان در خصوص نگهداری و بهره برداری غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی در مرکز شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کالنتری ۱۲ برق این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی، در بازرسی از این منزل مسکونی ۴ دستگاه ماینر و ۲ دستگاه پاور غیرمجاز را کشف کردند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف ۶ راس گوساله قاچاق در کوهچنار

جانشین فرمانده انتظامی کوهچنار از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۶ راس گوساله قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پرویز ارجمند جانشین فرمانده انتظامی کوهچنار اظهار کرد: ماموران انتظامی به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۶ راس گوساله قاچاق و بدون مجوز بهداشتی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار