رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: بودجه سالانه شهرداری نسبت به سنوات گذشته نظام‌مندتر و هدفمندتر شده است

افسانه خواست خدایی در ارائه گزارش این کمیسیون اظهار کرد: بودجه، مهمترین ابزار اجرای سیاست توزیع درآمد شهری و انعکاس رقمیِ فعالیت شهرداری و سیاستگذاری شورا است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شفافیت به عنوان یکی از ابزار‌های پاسخگویی جزو حقوق عامه شهروندان می‌باشد. در سه سالی که در شورا خدمتگزاریم سعی بر آن داشته ایم تا در عموم موضوعات، این حقِ شهروندان تضییع نگردد.

خواست خدایی بیان کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به شکل کاملاً شفاف و قابل دسترس برای عموم شهروندان، موضوعات مرتبط با برنامه و بودجه شهرداری، املاک و اموال شهرداری و پرونده‌های حقوقی، در حال تصمیم گیری بوده و سعی بر آن شده است تا در این کمیسیون به سمت سیاست گذاری و بودجه ریزی عملیاتی برای شهرداری پیش رفته و ساختار‌های گذشته در این خصوص اصلاح گردد.

او ادامه داد: موضوع شروع بودجه ریزی عملیاتی و بودجه ریزی برمبنای عملکرد و بهای تمام شده یکی از اقدامات کلیدی و سیاست گذاری شورای ششم بوده که در سال سوم شورا توجه ویژه به آن شده است.

خواست خدایی تصریح کرد: به فضل خداوند با برنامه ریزی مستمر و جلسات کاربردی بر آنیم تا برنامه ۲۰ ساله شهرداری را براساس سند بالادستی راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام اصلاح نموده و پس از آن برنامۀ ۵ سالۀ بعدی شهردرای (۱۴۰۴-۱۴۰۹) را براساس این سند، اصلاح کرده و شهرداری شیراز براساس خط کشی‌های یادشده در اسناد فوق الذکر متمم بودجه ۱۴۰۳ و بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم شورای اسلامی شهر می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: بودجه شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳، برابر با ۳۱.۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که این بودجه نسبت به سال ۱۴۰۰ که سال اول شورای اسلامی شهر شیراز بود، تقریباً پنج برابر شده است.

خواست خدایی ادامه داد: نکته حائز اهمیت، تلاش مستمر جهت تعریف بودجه در شش محور و مأمویت شهرداری به شکل متوازن بود که تقریباً در سنوات گذشته کمتر به آن توجه گردید و در تلاشیم تا انشالله با رصد و نظارت دقیق بر بودجه و عملکرد شهرداری و تصویب مصوبات لازم در این خصوص، با ایجاد بستری در پیاده سازی و اجرای عدالت و عملکردی متوازن و عدالت محور در سطح شهر، خدمت صادقانه به شهروندان ارائه شود. چرا که مردم و شهروندان ولی نعمتان ما هستند و ما خادمان مردم در شورای اسلامی و تنها به نمایندگی از سوی آنها به ایفای وظیفه و خدمتگزاری می‌پردازیم؛ لذا آمادگی دریافت هرگونه مطالبات مؤثر، پیشنهادات کاربردی از سمت نخبگان، خواص و عوام شهروندان را داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز درباره اهم مصوبات این کمیسیون تصریح کرد: تهیه مقدمات بازنگری برنامه ۲۰ ساله و برنامه ۵ ساله بر اساس سند بالا دستی تحت عنوان سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در حال اجرا است.

 خواست خدایی تصریح کرد: در بودجه سالانه، شهرداری نسبت به سنوات گذشته نظام مندتر و هدفمندتر شده است و در قالب شش مأموریت به شکل متوازن، توزیع شده است که شامل کالبدی و شهرسازی، محیط زیست و خدمات، ایمنی و مدیریت، حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریت و اجتماعی و فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه نظام بخشی و انسجام موضوعات حوزه سرمایه انسانی شهرداری از دیگر اقدامات این کمیسیون است، اضافه کرد: در این راستا عدم اجازه ورود نیروی بدون مجوز به شهرداری، بازنشسته شدن ۴۴۹ نفر نیروی ۳۰ سال به بالا، ارتقای وضعیت رفاهی تمامی کارکنان، تصویب شرایط احراز پست‌های سازمانی، تدوین برنامه جامع منابع سرمایه انسانی و کارسنجی و زمان سنجی پست‌های سازمانی در مجموعه مدیریت شهری در دستور کار اجرایی قرار گرفت.

خواست خدایی در پایان عنوان کرد: تکلیف شهرداری به تدوین سیاست‌های تشویقی برای شهروندان، راه اندازی اولین و جامع‌ترین سامانه برنامه ریزی استراتژیک با پشتیبانی از سطوح مختلف برنامه از راهبرد تا عملیات با عنوان سامانه سیگما، آیین نامه ارزیابی عملکرد سازمانی شهرداری شیراز، تقویت و تکمیل املاک شهرداری، حمایت از اشتغال و کارآفرینی به ویژه کسب و کار داخلی، کاهش هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی از دیگر موضوعات مورد اشاره ریاست این کمیسیون بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار