شهروندان شیراز در خصوص سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) مطالبه‌گر باشند

نشست خبری رئیس و اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز و اصحاب رسانه با موضوع "بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه آن با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته" برگزار شد.

نشست خبری رئیس و اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز و اصحاب رسانه با موضوع "بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه آن با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته" برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز شهروندان در نشست خبری خود با خبرنگاران که با حضور شهردار شیراز، تعدادی از معاونین و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: آن چه که تحت عنوان برنامه و بودجه ارائه می‌شود حاصل عملکرد همه بخش‌ها در شهرداری و در شورا حاصل عملکرد همه کمیسیون‌های تخصصی است و کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون مادر که محور این موضوع است باید آن چه که منویات اعضای شورا است را در برنامه تنظیم و چشم انداز یک ساله را با عدد و ارقام و درصد پیشرفت کار در بودجه قید کند تا تعیین تکلیف کار اجرایی برای همه مشخص شود. 

او افزود: در سال اول شورای ششم برای انجام امورات تعریف یک چشم انداز، ۷۲ رویکرد و به دنبال آن برنامه پنج ساله شورای پنجم با تغییرات ایجاد شده به برنامه شیراز ۱۴۰۴ صورت گرفت و رونمایی شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از انجام کار زیر ساختی برای بیست سال آینده کلان شهر شیراز در حوزه برنامه اشاره و تصریح کرد: این برنامه در قالب تدوین سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) در اردیبهشت ماه گذشته رونمایی شد که این وظیفه شورا را در ارتباط با شهر است. 

حسینی ادامه داد: شورا و شهرداری، سایر دستگاه‌های اجرایی را برای این موضوع پای کار آورده تا این سند را به عنوان محور بپذیرند و ظرف دو ماه آینده بایستی برنامه عملیاتی خود را به استانداری فارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه دهند. 

او خاطر نشان کرد: این سند ۲۰ سال آینده کلان شهر شیراز را در قالب چارچوب، الزامات، اقتضائات فراهم می‌کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سند راهبردی سومین حرم اهل بیت مورد تایید نماینده عالی دولت در استان فارس دکتر ایمانیه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز حضرت آیت الله دژکام و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) دکتر کلانتری است، اظهار کرد: این سند به تصویب شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان رسیده است و این سند یک سند زیر ساختی اساسی است و هم اکنون در دستور کار شهرداری و کمیسیون برنامه و بودجه است که حداکثر ظرف دو ماه آینده برنامه بیست ساله شورا و شهرداری را بازنگری کند و بر اساس چارچوب‌های مد نظر تدوین شده بازنگری و به تصویب نهایی برسد. 

حسینی افزود: این یکی از اقدامات اساسی است که در سال جاری در شورا و شهرداری در دستور کار است و تمام کمیسیون‌ها باید این موضوع را مد نظر داشته باشند. 

او ادامه داد: با تدوین برنامه عملیاتی بیست ساله همانگونه که شورای پنجم برنامه پنج ساله داشت شورای ششم نیز بلافاصله پس از این برنامه، شهرداری شیراز برنامه ۵ ساله خود را از ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۹ تدوین خواهد کرد تا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برسد. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بر اطلاع رسانی اصحاب رسانه در خصوص این سند تاکید کرد و اضافه کرد: شهروندان شیراز از مسئولین استان مطالبه گری موضوعات این سند را تا زمان اجرایی شدن درخواست کنند. 

حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه بودجه اشاره و اظهار کرد: امروز بودجه شهرداری شیراز به لحاظ شاکله و نگاه برنامه‌ای و دقت در درآمد و هزینه، توزیع درآمد بخش‌های مختلف به صورت متوازن قابل مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۰ نیست. 

او ادامه داد: در حوزه درآمد به لحاظ درصدی آن چه که به سمت آن رفتیم دو حوزه درآمد‌های پایدار و درآمد‌هایی بوده که جنبه سرمایه گذاری داشته است و در این راستا از شهرداری این انتظار را داشتیم که در زمینه تامین درآمد‌های جدید از طریق فروش املاک اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ شهرداری شیراز مکلف بوده است ۸۰۰ میلیارد تومان زمین خریداری کند تا بر مبنای آن درآمد‌های جدید برای شهر ایجاد شود تا علاوه بر فروش زمین‌های که داشته است سرمایه‌های جدید برای شهر ایجاد کند. 

حسینی اضافه کرد: در دو حوزه درآمد‌های پایدار و واگذاری املاک درصد‌ها افزایش یافته است. همچنین ورود املاک به سرمایه شهرداری‌ها صورت گرفت تا این توازن بر هم نخورد. 

او در خصوص بدهی‌های شهرداری، تصریح کرد: در این حوزه در بودجه سال‌های گذشته بدهی شهرداری در جداول تدوین شده برای بودجه تعریف نمی‌شد. اما امروز یکی از جداول الزامی پیوست بودجه مربوط به بدهی‌های شهرداری است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز؛ در بودجه سالانه عدد و ارقامی به عنوان تکلیف شهرداری در حوزه سرمایه گذاری مشخص میشد که این میزان در سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و در سال گذشته این رقم ۲۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان است.

حسینی با اشاره به اینکه درآمد‌های خاص صرف هزینه‌های خاص می‌شود، ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۳ در هیچ یک از سال‌ها درآمد‌های مازاد نداشته ایم و صفر قید می‌شد. اما در سال جاری این ردیف دارای عدد است. 

او تصریح کرد: برای دو حوزه محرومیت زدایی و محله محوری نیز به صورت جداگانه ردیف بودجه تعریف شده است و چارچوب بودجه نویسی و کنترل و نظارت شورا بر عملکرد بودجه شهرداری در سه ساله متوالی متحول شده است و به صورت شفاف و دقیق می‌توانیم ارقام مربوطه به هر حوزه را اعلام کنیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود به حوزه توزیع متوازن اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون در حوزه‌های مختلف اعداد و ارقام تعریف شده و مجموعه اقدامات انجام شده نشان دهنده آنست که در چند حوزه که شورا بر آن‌ها تاکید بیشتری داشت عمل کرده است که این حوزه‌ها شامل فرهنگ، خدمات شهری و مدیریت بحران است. 

حسینی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری شهرداری شیراز مکلف شده است تا ۸۰۰ میلیارد تومان نسبت به خرید زمین اقدام کند تا بر این مبنا در آینده بتواند درآمدزایی کند.

هزینه کرد ۲۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی

 شهردار کلان‌شهر شیراز در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سه ماه از شروع سال ۱۴۰۳ گذشته است نمی‌توان در خصوص عملکرد بودجه مطلبی را با قاطعیت ارائه کرد.

محمدحسن اسدی افزود: بودجه سال‌های گذشته که مربوط به شورا و شهرداری فعلی است، محقق شد و می‌توان گفت بودجه به عنوان مهم‌ترین سند و یا برنامه یک ساله کوتاه مدت که درآمد و هزینه هر دستگاه اجرایی در آن پیش بینی می‌شود، بسیار تأثیرگذار است.

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به اینکه برای بودجه همواره کلمه "پیش بینی " مد نظر است و تحقق آن مهم‌ترین اصل است، تصریح کرد: وظیفه بودجه ریزی بر عهده معاونت برنامه ریزی و وظیفه تحقق بودجه بر عهده معاونت مالی و اقتصادی است.

اسدی ادامه داد: برکسی پوشیده نیست که عملکرد مطلوب شهرداری نتیجه یک کار تیمی و کارکنان شهرداری است.

او خاطر نشان کرد: بودجه شهرداری شیراز متناسب با نیاز‌های شهر تنظیم و ابلاغ شده است و می‌توان گفت تحول عظیم و بی‌نظیری طی سه سال گذشته در حوزه شهرداری رقم خورده است.

شهردار کلان شهر شیراز اضافه کرد: در مقایسه سه سال ابتدایی شورا و شهرداری با دوره قبل در می‌یابیم که بودجه شهرداری از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و طی این مدت بودجه افزایش ۵۰ درصدی داشت و تنها یک و نیم برابر افزایش یافت. این در حالی است که در شرایط اقتصادی کشور، تورم بر اساس سه بازار ارز، ملک و طلا افزایش می‌یابد و شهرداری متاثر از این سه بازار است، اما بودجه تنها ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

اسدی اظهار کرد: با توجه به اینکه نسبت بودجه از ۴۰ به ۶۰ به ۸۰ به ۲۰ تغییر یافت، در بودجه ۱۴۰۳ نیز ۸۰ درصد اقدامات و تخصیص به حوزه عمرانی صورت گرفت.

او تاکید کرد: امروز شهرداری از یک نظم و انضباط مالی خوب برخوردار است و کاری که در بخش عمرانی در حال انجام است به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

شهردار شیراز در خصوص بدهی این مجموعه تصریح کرد: بر اساس آخرین مصوبه اخذ شده تا انتهای کار شورا که مرداد سال آینده است، میزان بدهی شهرداری را به صورت منطقی، شفاف و مشخص اعلام خواهیم کرد تا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برسد.

اسدی در پایان اضافه کرد: طی دو ساله گذشته هیچ نیروی انسانی وارد شهرداری نشده است و بیش از ۵۰۰ نیرو بازنشسته شده است. از سوی دیگر با توجه به افزایش حجم کار و افزایش بودجه جذب بر اساس مجوزات کشوری اخذ شده در خصوص تبدیل وضعیت برخی از نیرو‌های کارآمد و با سابقه مجوز برای استخدام و بکارگیری نیرو‌های متخصص از طریق فرآیند جذب و فراخوان عمومی اقدامات لازم در حال انجام است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور شهردار شیراز، تعدادی از معاونین و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته برگزار شد، با بیان اینکه بودجه مهمترین ابزار اجرای سیاست توزیع در آمد شهرداری و انعکاس رقمی فعالیت شورا و شهرداری است، اضافه کرد: تلاش شورای اسلامی و شهرداری موجب رشد ۵۰۰ درصدی بودجه طی سه سال گذشته در راستای ارائه خدمات هر چه بیشتر به شهروندان شده است.

افسانه خواست خدایی بیان کرد: بودجه سال جاری ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که مصارف آن براساس هزینه‌های جاری ۶ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان، هزینه‌های عمرانی ۲۴ هزار ۷۰۰ میلیاردتومان است. این در حالی است که این میزان در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۰ که ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود با ورود شورای ششم در زمان متمم به ۹ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان رسید که شاهد رشد پنج برابری آن بوده ایم. 

او با اشاره به بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۱ و متمم بودجه این سال با رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری شیراز به رقم ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد رسید و متمم بودجه به رقم ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز از ارائه بودجه متمم ۱۴۰۳ شهرداری شیراز بر اساس تدوین سه سند خبر داد و گفت: تا پایان مرداد ماه سال جاری برنامه ۲۰ ساله شهر شیراز براساس سند بالا دستی تحت عنوان سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) تدوین و اصلاح می‌شود. 

او افزود: در این برنامه بر آنیم هدف گذاری، برنامه ریزی و حرکت به سمت تحقق الزامات سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز و ایجاد فهم مشترک در بین عوامل موثر در سطوح مختلف، تعیین چشم انداز و شاخص‌های وضعیت مطلوب، تحلیل موقعیت و شناسایی شکاف‌های بین وضع موجود و مطلوب، هدف گذاری و انتخاب راهبردی مناسب اتخاذ شود تا نقشه راه و برنامه عملیاتی کارآمد برای این اقدام تنظیم کرد. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در تدوین این سند تمامی اسناد بالا دستی از جمله سند مهندسی فرهنگی کشور و برش استانی آن که اخیرا نهایی شده است با دقت ملاحظه و مد نظر گرفته شده است. 

خواست خدایی عنوان کرد: تا پایان مهر ماه برنامه پنج ساله شورای ششم از ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۹ که براساس برنامه ۲۰ ساله بالا دستی اصلاح شده است، رونمایی می‌شود.

 همچنین بازنگری برنامه ۱۴۰۴ در آبان ماه ۱۴۰۳ و اصلاح آن براساس دو سند بیست و ۵ ساله در دستور کار است.

 او ادامه داد: شهرداری شیراز بر اساس خط کشی‌های اسناد ذکر شده (سه سند) در دی ماه ۱۴۰۳ و متمم بودجه ۱۴۰۳ را به شورا تقدیم خواهد کرد و در نهایت بودجه ۱۴۰۴ را در دی ماه ۱۴۰۳ ارائه می‌کند. 

او یادآور شد: بودجه سالانه شهرداری در شش ماموریت و در شش محور برای شهرداری درصد بندی و تعریف می‌شود که این محور‌ها شامل کالبد و شهرسازی، محیط زیست و خدمات، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریت و اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح هر یک از این شش محور پرداخت و افزود: در حوزه ماموریت‌های شهری و کالبدی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ رقم ۵۶۱ درصد رشد بودجه ای، در حوزه محیط زیست و خدمات ۴۲۹ درصد رشد، در حوزه‌های ایمنی و مدیریت بحران نیز رشد ۵۷۱ درصدی، در حوزه حمل و نقل ترافیک رشد ۳۱۵ درصدی، حوزه خدمات مدیریت رشد ۲۴۸ درصدی و در بخش فرهنگی و اجتماعی نیز رشد یک هزار و ۳۸۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته ایم. 

خواست خدایی ادامه داد: در موضوع فروش املاک ناشی از فروش اوراق مشارکت با رشد ۶۹۳ درصدی و در موضوع ستاد باغات با رشد ۴۴۲ درصدی و در موضوع کمک‌های بلاعوض با رشد ۳۹۲ درصدی در بودجه سال جاری نسبت به ۱۴۰۰ مواجه هستیم و در خصوص جمع مازاد تخصیص نیافته با یک هزار ۸۶۶ میلیارد تومان در سال گذشته و ۱۰۰۰ میلیارد تومان در ۱۴۰۳ به بودجه اضافه شده است.

او همچنین در توضیح بخش منابع بودجه شهرداری، اظهار کرد: منابع درآمدی شهرداری از حوزه‌های ساختمانی، پایدار، وام، اوراق مشارکت، فروش املاک ناشی از اوراق مشارکت، ستاد باغات، کمک‌های بلا عوض دولت و جمع مازاد تخصیص نیافته عمومی و اختصاص دارد که از محل منابع درآمد ساختمانی با رشد ۳۵۸ درصدی، درآمد پایدار شهری با رشد ۴۳۹ درصدی و درآمد وام شهرداری با رشد ۲۴۸ درصدی و اوراق مشارکت شهرداری با رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ درآمد‌ها همراه بوده است. 

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با همکاری شهرداری در سه سال گذشته اتفاقات بی نظیری را رقم زده است و با برنامه ریزی شورای شهر و مطابق با اسناد بالادستی بودجه براساس سیاست‌ها تدوین شد، خاطر نشان کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه نظم بخشی و نظام بخشی به عملیات و بودجه ریزی شکل گرفت که نظم و انضباط بودجه ای، بودجه ریزی براساس برنامه و افزایش بودجه به شکل منطقی رقم خورد.

به گفته عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز هر چه بودجه صحیح‌تر باشد در متمم کمتر افزایش خواهد داشت و در سال جاری نیز پیشنهاد ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه بود که بخشی مرتبط با هزینه جاری و هزینه‌های عمرانی است.

خواست خدایی اضافه کرد: نیاز است در حوزه فرهنگی به نقطه مطلوب برسیم. چرا که هر چه در این حوزه هزینه شود سرمایه گذاری خواهد بود.

او در بخش دیگری از سخان خود اضافه کرد: در دی ماه سال جاری متمم بودجه ارائه می‌شود و تا پایان بهمن بودجه ۱۴۰۴ تقدیم شورا خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در کمیسیون برنامه و بودجه، بودجه ریزی عملیاتی و بر مبنای عملکرد کارگروه‌های تخصصی و اجرایی و راهبردی تشکیل و قرارداد‌هایی با مشاور و طراح نسبت به سامانه بودجه ریزی براساس عملکرد دیده شده است.

 خواست خدایی در ادامه سخنان خود به اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه که در سه سال گذشته با سر فصل‌های رشد بی نظیر و منطقی بودجه، بودجه ریزی عملیاتی بر مبنای عملکرد با هدف ردیابی دقیق هزینه‌ها و ارزیابی عملکرد سازمانی و تشکیل مستمرکمیته حسابرسی که به صورت ماهانه تشکیل می‌شود، پرداخت و از راه اندازی و سیاست گذاری اولین و جامع‌ترین سامانه برنامه ریزی استراتژیک با پشتیبانی از سطوح مختلف برنامه راهبردی تا عملیات تحت عنوان سامانه سیگما خبر داد.

او ادامه داد: در این بخش عنوان‌هایی همچون شاخص‌ها و ارزیابی عملکرد، بانک، قرارداد‌ها و مدیریت پیمان، تامین و تدراک و مدیریت مستندات و در سر جمع ۱۲ آیتم پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در خصوص املاک شهرداری شیراز عنوان کرد: تخلیه املاک شهرداری که بصورت قهری یا قرارداد یا تحویل پرنسل و مدیران بوده انجام شده است. 

خواست خدایی در پایان سخنان خود به موضوع سرمایه انسانی اشاره و اضافه کرد: در این حوزه عدم ورود نیرو بدون مجوز به شهرداری، بازنشسته شدن ۴۴۹ نفر نیرو با ۳۰ سال سابقه خدمت و شرایط احراز سمت‌های سازمانی مصوب انجام شد و تدوین برنامه جامع منابع نیروی انسانی و تهیه نرم افزار جامع منابع انسانی صورت گرفت.

ساماندهی نیروی انسانی متخصص شهرداری شیراز

در ادامه این نشست، همچنین مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این کمیسیون ۱۵ پروژه شاخص و مورد تاکید شهردار شیراز تعیین شد تا اجرای آن‌ها صورت گیرد. همچنین ۵ پروژه در حوزه سرمایه انسانی در این کمیته تدوین شده است. 

او افزود: این کمیته ۵ عضو دارد که در موضوع ساماندهی نیروی انسانی بررسی تخصصی موضوعات انجام شده است تا یک نظارت جدی صورت گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری کلان شهر شیراز تعداد ۳۵۰۰ نیروی رسمی، ۳ هزار و ۵۰ نیروی شرکتی و یک هزار و ۳۰۰ نیروی راننده استیجاری دارد و ۵۲۰۰ نیروی حجمی است که با عناوین مختلف در مجموعه مدیریت شهری حضور دارند.

زارعی همچنین از انجام یک کار ضربتی در ۸ حوزه خبر داد و اضافه کرد: شهرداری شیراز در هشت حوزه اصلی دچار مشکل جدی در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص است که این موضوع در اولویت کمیته به جهت بررسی قرار گرفته است.

او خاطر نشان کرد: کمبود نیروی تخصصی در حوزه‌هایی همچون فرهنگی، سامانه ۱۳۷، دبیرخانه و بایگانی و خدمات است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در حوزه تشکیلات نیز تا پایان سال در مجموعه شهرداری شیراز بروز رسانی متناسب با برنامه‌های مد نظر ایجاد خواهد شد.

رفع مشکلات بخش مسکن، پایش نیروها، در نظر گرفتن مکان‌هایی برای کارکنان همچون مجتمع خدمات رفاهی در پارک دراک، حوزه آموزش، بانک جامع اطلاعات و اسناد کارکنان به صورت الکترونیکی و نرم افزار جامع منابع انسانی، از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر ضرورت ایجاد آن‌ها در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در قالب اجرا و تعریف پنج پروژه اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار