اسدی:

نگاهی سختگیرانه نسبت به بافت تاریخی شیراز شکل گرفته است

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز نگاهی سختگیرانه نسبت به بافت تاریخی و فرهنگی شیراز شکل گرفته است، گفت: اجازه ندادیم تعدی و تعرضی به بافت انجام شود.

محمدحسن شهردار شیراز در این اجلاس مراسم با محوریت بازآفرینی و احیای بافت تاریخی شهر‌های کشور برگزار شد، اظهارداشت: بازآفرینی و احیای بافت تاریخی شهر‌ها موضوعی حساس است.

او با بیان اینکه امروز شرایط به نحوی است که هر روز بافت مرکزی و فرهنگی فرسوده‌تر می‌شود و ساکنین عزیمت می‌کنند، تصریح کرد: با این روند بافت یا خالی از سکنه می‌شود و یا افرادی جایگزین می‌شوند که بعضا موجبات بزهکاری و ناهنجاری را فراهم می‌کنند.

اسدی همچنین خطاب به رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها ادامه داد: شما به عنوان عضو پارلمان شهری و مجلس محلی می‌توانید تصمیم گیری خوبی با ایجاد دفاتر تسهیلگری و کارگزاری، تجمیع پلاک‌ها، کاهش عوارض، تغییر نگاه دولت و وزارت میراث فرهنگی و…در بافت داشته باشید.

شهردار شیراز با تصریح بر این موضوع که امروز نگاهی سختگیرانه نسبت به بافت تاریخی و فرهنگی شیراز توسط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس شکل گرفته، گفت: اگرچه اجازه نداد‌ه‌ایم تعدی و تعرضی به بافت انجام شود، اما از طرفی دیگر مقاومت‌ها موجب کاهش سرمایه گذاری‌ها شده است. 

اسدی مجددا از رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها و مراکز استان‌های کشور خواست که برنامه جامع برای بافت تاریخی و فرهنگی ارائه دهند و تاکید کرد که نگاه دولت در ارائه تسهیلات هم کمک کننده است.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز به کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی، گفت: نگاه نمایندگان مجلس نیز در این باره می‌تواند موثر باشد، لذا تعامل با نمایندگان بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه بازآفرینی و باز زنده سازی بافت تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: باید در حفظ و نگهداری بافت، تمام تلاش خود را به کار ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.