رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که صهیونیسم جهانی و در راس آن آمریکا و ایلان ماسک پشت آشوب‌ها در این کشور هستند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که راست افراطی در ونزوئلا از سوی صهیونیسم بین‌المللی حمایت و تأمین مالی می‌شود.

براساس گزارش المیادین، مادورو تاکید کرد که پیروزی او در ونزوئلا بزرگترین مدرکی است که مردم ونزوئلا می‌توانند برای تامین استقلال، عزت و آینده خود انجام دهند، زیرا جهان دیگر به تصمیم واشنگتن یا راست افراطی سرمایه دار، بی رحم و نئوفاشیسم وابسته نیست. 

مادورو در پاسخ به ادعایی مبنی بر تلاش‌ها برای منزوی کردن او و به رسمیت نشناختن نتایج انتخابات که او را برای یک دوره جدید رئیس‌جمهور کرد، گفت که دعوتنامه شرکت در اجلاس بریکس و تبریک‌های بسیاری را از مقامات جهان دریافت کرده است.

او با تاکید بر موضع خود در قبال مسئله فلسطین، گفت: ونزوئلا همیشه در کنار فلسطین خواهد بود و هولناک‌ترین نسل کشی از زمان هیتلر که اکنون علیه مردم فلسطین اجرا می‌شود را، محکوم می‌کند.

مادورو صبح امروز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی که با رسانه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار کرد، از همه ونزوئلایی‌ها خواست که حداکثر درک و حمایت را داشته باشند تا زمانی که تمام دستکاری‌های مربوط به کودتا علیه مردم و دموکراسی توسط آمریکا و ایلان ماسک، سرمایه‌گذار آمریکایی روشن شود. 

 او همچنین پیامی به بازرگانان ونزوئلا ارسال و در آن تاکید کرد که دولت او ضامن ثبات است اما اگر جناح راست فاشیست به قدرت برسد، همه فرصت‌های تجاری به پایان خواهد رسید و آنها به کل اقتصاد را سرکوب خواهند کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پایان گفت: هرکس در آمریکا پیروز شود، بداند که اگر موفق شود ونزوئلا را بی ثبات کند، عواقب آن برای کشورش، جهان و منطقه بسیار سنگین خواهد بود.

شایان ذکر است روز دوشنبه بعد از اعلام نتایج ماریا کورینا، ماچادو رئیس مخالفان ونزوئلا با عدم پذیرش شکست مدعی شد از نظر مخالفان دولت ونزوئلا ادموندو گونزالس، رقیب اصلی نیکولاس مادورو پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
آمریکا = دشمن دموکراسی در عالم
آخرین اخبار