سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که این کشور به تحقیقات مسئولان جمهوری اسلامی ایران درباره ترور شهید «اسماعیل هنیه» اطمینان کامل دارد.

ممتاز زهرا امروز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش‌هایی درباره عملیات ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، این حادثه را محکوم کرد و به خانواده شهدا و ملت فلسطین تسلیت گفت.

وی تاکید کرد: ما اطمینان داریم که مسئولان ایرانی در حال بررسی اقدام شنیع ترور شهید هنیه هستند و یافته‌های خود را به اشتراک خواهند گذاشت.

ممتاز زهرا گفت: از شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان برای شرکت در آیین تحلیف رئیس‌جمهوری ایران دعوت شده بود، اما وی به دلیل کسالت نتوانست این سفر را انجام دهد لذا هیات پاکستانی به ریاست معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه در تهران حضور یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با محکوم کردن تجاوز اخیر ارتش تروریستی اسرائیل به لبنان و ماجراجویی نظامی تل‌آویو در بیروت، گفت: تجاوزات بی‌رویه و نامتناسب اسرائیل به ضرر صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی است. 

وی با ابراز همبستگی با دولت و مردم لبنان، افزود: هدف قرار دادن افراد در داخل کشور‌های مستقل، نقض قوانین و هنجار‌های بین المللی است و این اقدامات تشدید شعله‌های آتش خشونت و ناامنی را به همراه دارد. 

ممتاز زهرا افزود: تازه‌ترین جنایات اسرائیل در منطقه نشان دهنده گسترش خطرناک خصومت‌ها است که تلاش‌ها برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه را تضعیف می‌کند. 

وی تاکید کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل باید پاسخگوی تخلفات و اقدامات خود باشد. اقدامات فراسرزمینی تل‌آویو امنیت منطقه را به خطر انداخته است؛ لذا حامیان اسرائیل باید این رژیم را کنترل کنند تا به عملیات نظامی غیرقانونی خود در نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌های منطقه پایان دهد.

دکتر هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده بود، بامداد روز گذشته در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، وزارت امور خارجه پاکستان، شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی آن به این ترور واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

شهر‌های پاکستان نیز روز گذشته شاهد تظاهرات و تجمعات گسترده حامیان فلسطین بود و شرکت کنندگان با محکومیت ترور ناجوانمردانه هنیه در تهران بر خونخواهی از شهدای محور مقاومت و حرکت جمعی برای توقف جنایات رژیم افسارگسیخته صهیونیستی تاکید کردند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
چه عجب یه صدایی از شما درآمد
آخرین اخبار