وزیر امور خارجه استرالیا از شهروندان خود در لبنان خواست که خیلی زود این کشور را ترک کنند.

پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که پیام من به شهروندان استرالیایی که قصد سفر به لبنان دارند این است که وقت آن شد که اگر در استرالیا هستید و به سفر به لبنان فکر می‌کنید، این کار را نکنید.

براساس گزارش النشره، او تاکید کرد: این خطر واقعی وجود دارد که منطقه شاهد تشدید خطرناک درگیری باشد، وضعیت امنیتی ممکن است به سرعت در یک اطلاعیه کوتاه یا بدون هشدار قبلی بدتر شود.  

او در ادامه خطاب به شهروندان و ساکنان استرالیایی در لبنان گفت: اگر می‌توانید لبنان را ترک کنید، باید این کار را انجام دهید. اگر شرایط بدتر شود، فرودگاه بیروت ممکن است به طور کامل بسته شود، اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است دولت نتواند به تخلیه استرالیایی‌هایی که هنوز در لبنان هستند کمک کند و شما ممکن است نتوانید برای مدت طولانی لبنان را ترک کنید.

 او توضیح داد: من می‌دانم که استرالیایی‌ها، به ویژه جامعه استرالیایی-لبنانی نگران هستند و ما نگرانی‌های شما را درک می‌کنیم.

او اعلام کرد: ما با شرکای خود در منطقه برای فشار جهت خویشتن‌داری و تنش زدایی کار می‌کنیم، اما اکنون زمان آن نیست که استرالیایی‌ها در منطقه منتظر بمانند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد. اکنون زمان آن فرا رسیده که آنجا را ترک کنید.

پیش از این نیز برخی کشور‌های اروپایی از شهروندان خود خواسته بودند از سفر به لبنان اجتناب کرده و در صورتی که در این کشور حضور دارند سریعا خاک لبنان را ترک کنند.  

مترجم: مینا عظیمی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار