وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در خصوص ترور اسماعیل هنیه گفت از میان بردن و کشتن رهبران حماس آن را ضعیف نکرده، بلکه بر قدرت این گروه افزوده است.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و هم قطار پیشین نتانیاهو در خصوص ترور «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: از میان بردن و کشتن رهبران حماس آن را ضعیف نکرده، بلکه بر قدرت این گروه افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری «العهد»، «گئور آیلند» ژنرال پیشین ارتش و رئیس پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز روز چهارشنبه در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اذعان کرد: ترور اسماعیل هنیه تغییری در توان نظامی حماس ایجاد نخواهد کرد.

از سوی دیگر، «یائیر گولان» رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی نیز به این ترور واکنش نشان داد و به سران این رژیم متذکر شد که اسیران صهیونیست هنوز در اختیار مقاومت فلسطین در نوار غزه هستند. او گفت: هنوز ۱۱۵ اسیر به خانه‌های خود برنگشته اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صبح چهارشنبه تأیید کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است.

در بیانیه حماس آمده است: برادر مجاهد اسماعیل هنیه رهبر جنبش پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست‌ها به محل سکونتش در تهران به شهادت رسید.

پیش‌تر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند و علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار