یک نظامی سابق آمریکایی که مسئولیت اقدام مسلحانه سال ۲۰۲۰ برای ساقط کردن دولت مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را پذیرفته، بازداشت شده است.

 اسناد قضایی در ایالات متحده نشان می‌دهد، یک نظامی سابق آمریکایی که مسئولیت اقدام مسلحانه سال ۲۰۲۰ برای ساقط کردن دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را پذیرفته، بازداشت شده است.

به گزارش رویترز، اسنادی که چهارشنبه به دادگاه فدرال در منهتن نیویورک ارائه شد، حاکی است که «جردن گودرو» ۴۸ ساله دستگیر و در «مرکز بازداشت متروپولیتن» در بروکلین نگهداری می‌شود.

گودرو از اعضای سابق نیرو‌های ویژه آمریکاست که در ایالت فلوریدا شرکت امنیتی «سیلورکراپ یو. اس. اِی» را اداره می‌کرد.

وی از خاک کلمبیا طرحی را از طریق دریا برای ساقط کردن حکومت مادورو انجام داد و سرانجام دو نیروی وابسته به گروه وی به نام‌های لوک دنمان و اِیرن بری بازداشت شدند.

دنمان و بری سال گذشته در جریان مبادله زندانی میان آمریکا و ونزوئلا آزاد شدند. آمریکا در ازای آزادی این دو نفر، آلکس ساب تاجر کلمبیایی و از افراد نزدیک به مادورو را آزاد کرد.

خبر بازداشت گودرو در حالی منتشر می‌شود که مادورو در انتخابات یکشنبه بار دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد. اما اپوزیسیون نتایج انتخابات را رد کرده و مدعی است که نامزد آنها در این انتخابات پیروز شده است.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب در حمایت از اپوزیسیون ونزوئلا خواستار انتشار جزئیات کامل نتایج این انتخابات شد و گفت که صبر واشنگتن و جامعه بین‌المللی در مورد این مساله در حال لبریز شده است.

در همین حال، رویترز به نقل از منابعی گزارش داد که آمریکا قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار