داده‌های وزارت دفاع روسیه نشان می‌دهد که اوکراین تنها در ماه ژوئیه ۶۰ هزار و ۶۳۰ سرباز از دست داده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، براساس آمار، تلفات روزانه اوکراین به طور متوسط نزدیک به ۲ هزار سرباز اعلام شده است.

مطابق داده‌های منتشر شده وزارت دفاع روسیه، تنها از تاریخ یکم تا پنجم ژوئیه (۱۱ تا ۱۵ تیرماه)، شمار سربازان کشته شده اوکراینی به ۹ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده بود.

این میزان از تاریخ ۶ تا ۱۲ ژوئیه (۱۶ تا ۲۲ تیر) ۱۴ هزار و ۷۰ نفر و از ۱۳ تا ۱۹ همین ماه ۱۳ هزار و ۷۵ نفر تخمین زده شده است. این رقم در دوره ۲۰ تا ۳۱ ژوئیه (۳۰ تیر تا ۱۰ مرداد) ۲۳ هزار و ۶۱۰ نفر اعلام شده است.

به نوشته این خبرگزاری، شمار سربازان کشته شده اوکراینی در ماه ژوئیه ۶۰ هزار و ۶۳۰ نفر است. گزارش‌ها حاکی است که بیشترین میزان تلفات سربازان اوکراینی در مناطق جنوبی و غرب که تحت مسئولیت گروه‌های جنگی روسیه است، رخ می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن و در تاریخ پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنج اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار