با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور بیستمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی با موضوع قرآن و عاشورا در شیراز برگزار شد.

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در بیستمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی ضمن تقدیر از مدیر کل، همکاران و هیات فرهنگی مذهبی محبین اهل بیت علیهم السلام بهزیستی فارس که اجرای این همایش را رقم زده‌اند، گفت: تغییر نگرش نسبت به توانمندی‌های جامعه هدف و اثبات این موضوع که معلولیت محدودیت نیست هدف اصلی اجرای این برنامه‌ها در بهزیستی است.

او افزود: توانمندسازی معنوی جامعه هدف معزز بهزیستی بسیار حائز اهمیت است و از نظر ما همه‌ی کسانی که از اقصی نقاط کشور در این همایش شرکت کرده و به دبیرخانه همایش در بهزیستی فارس آثار ارسال کرده‌اند توانمند و پذیرفته شده هستند حتی اگر آثار ایشان در هیات داوران منتخب نشده باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور آراستگی، نشاط و توانمند سازی معنوی ایجاد شده در این همایش را ستودنی عنوان کرد و گفت: آثار ارسالی به همایش برجسته و فاخر است و بهزیستی از ماه‌ها قبل زمینه دسترس پذیری و مناسب سازی جهت حضور جامعه هدف در این همایش را فراهم می‌کند.

محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس و دبیر برگزاری همایش ادبیات عاشورایی نیز تعداد کل آثار در زمینه شعر و دلنوشته با موضوع قرآن و عاشورا، را ۲۶۷ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه همایش در بهزیستی فارس اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۵ اثر در رده سنی بزرگسالان و ۱۰۲ اثر در رده سنی کودک و نوجوان بوده است. از گروه سنی بزرگسالان ۱۸ اثر و از گروه سنی کودک و نوجوان ۱۰ اثر توسط هیات داوران منتخب شده و از ایشان جهت حضور و خوانش آثار دعوت شده است.

دبیر برگزاری همایش کشوری ادبیات عاشورایی با اعلام موضوع اربعین جهت بیست و یکمین همایش در سال آینده، اظهار داشت: باید از کودکی بذر محبت اهل بیت علیهم السلام در دل فرزندان کاشته شود تا در بزرگسالی به ثمره این محبت که معرفت و تبعیت از سیره اهل بیت علیهم السلام است دست پیدا کنیم.

هوشیار بر لزوم رسمیت بخشیدن به ادبیات عاشورایی در خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی تاکید کرد و گفت: با شرکت در این همایش کودکان و نوجوانان یک سال با موضوع همایش همراه و درگیر هستند و این امر تاثیر بسزایی در انتقال مفاهیم عاشورایی به ایشان خواهد داشت.

 حضرت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر نیز ضمن حضور در این همایش سرودن شعر بخصوص در زمینه محبت اهل بیت علیهم السلام را توفیق الهی عنوان کرد و گفت: ویژگی اصلی شعر آفرینش شعور است و شعر با مانایی و به عنوان یکی از موثرترین اشکال بیان انسانی یک ودیعه خداوندی است که می‌تواند اصول و مبانی ارزشمند اسلام را در اذهان ماندگار کند.

این همایش کشوری همچنان سال‌های گذشته بهره مندی از سخنان ارزشمند دکتر سنگری عاشورا پژوه معاصر را در برنامه داشت و مداحی حاج مهدی فصیح القلم، سید مهدی مسلمی مسئول انجمن نابینایان استان مازندران و ابوالفضل محمدی زاده مداح نوجوان دارای معلولیت بینایی از استان خوزستان بر غنای معنوی همایش افزود.

آیین رو نمایی از کتاب شعر محبت ماندگار اثر نویسنده و شاعر دارای معلولیت بینایی مصطفی نوروزی ارسنجانی و تقدیر از حاج احد ده‌بزرگی پیرغلام امام حسین علیه السلام نیز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین در این همایش انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار