مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۹۶۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی که تا ۱۵ تیرماه امسال محصول خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

ولی الله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۲۶ درصد از بهای گندم تحویلی هر کشاورز که تا این تاریخ گندم خود را تحویل داده است به عنوان بخشی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری و هماهنگی مسئولان ارشد استان، باقی‌ مطالبات گندمکاران به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌شود.

زمانی اظهار داشت: تاکنون ۲۴۶ هزار و ۵۲۹ تن گندم در قالب ۳۶ هزار و ۴۱۵ محموله از کشاورزان زنجانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی ادامه داد: این میزان گندم از ۱۱ هزار و ۷۹۰ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی این شرکت و همچنین سیلوهای بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

زمانی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان، افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و مبلغ آن بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۲ مرکز در سطح استان فعال و آماده دریافت گندم از کشاورزان است، گفت: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت نام در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.