امام جمعه زنجان با بیان اینکه مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هر دو در معرض آزمون بزرگی قرار دارند گفت: بهترین راهکار این است هر دو منویات رهبری را محقق و انتظارات مردم را نیز برآورده کنند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت نسبی خوب مردم به ویژه دور دوم این رخداد ملی افزود: طی هفته گذشته رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس فرامین مهمی را بیان کردند که لزوم توجه مجلسی‌ها و دولت چهاردهم به آن ضروری است.

وی با بیان اینکه رهبری در فرامین خود فرمودند پس از این وقایع، آخرین امتحان، امتحان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است اظهار داشت: ایشان در این خصوص اعلام کردند که دولت کابینه خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در واقع حجت را تمام کردند.

خطیب نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم در معرفی کابینه خود بر معیار‌های مد نظر رهبری توجه جدی داشته باشد ادامه داد: امیدواریم با آزمون حال حاضر کابینه دولت تحقق منافع ملی را به دنبال داشته باشد و همچنین اندیشه‌های رهبری نیز مبنی بر معرفی کابینه‌ای همتراز جمهوری اسلامی تحقق یابد و موجب رضایت مردم و ایشان شود.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه برکات فراوانی دارد اظهار داشت: یکی از این برکات شکست طاغوت و شکل گیری جمهوری اسلامی نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه اولین نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد گفت: ایشان نیمی از عمر خود را در زندان سپری کردند.

وی با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه اسلام نیز توسط پیامبر اکرم "ص" برپا شد اضافه کرد: بالاترین ذکر و عبادت نماز جمعه است و از ابعاد مختلف اهمیت دارد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به ۶ مرداد روز فرهنگ عمومی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و بالندگی برسد باید نیرو‌های توانمند ماهر و دانشمند را تربیت کند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه به لحاظ پیشرفت علمی اول است تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ میلیون سرمایه عظیم دانشمند در کشور وجود دارد که باید به نحو مطلوب از آنان استفاده کرد.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه چند سال پیش رهبری در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی بر لزوم مهارت‌آموزی سربازان تاکید کردند گفت: مهارت آموزی برای سربازان می‌تواند تاثیر فراوانی داشته چرا که پس از اتمام سربازی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی همچنین به ۶ مرداد سال ۵۸ سالروز همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: محتوا و قالب در کشور مردم هستند چرا که در ابعاد مختلف و انتخاب‌های گوناگون نقش آفرینی می‌کنند و لذا اصلاح قانون اساسی ضرورتی بود که توسط مجلس خبرگان انجام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.