مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با بیان اینکه مصرف برق در استان به ۷۳۰ مگاوات رسید، گفت: پایداری شبکه برق در گرو همراهی همه مشترکان است.

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با اشاره به استقرار هوای گرم در کشور و به دنبال آن افزایش مصرف برق، افزود: تاکنون هیچ خاموشی با برنامه برای مشترکان خانگی از محل مدیریت مصرف در استان ایجاد نشده است.

این مسئول گفت: طبق اعلام هواشناسی کشور تا ۲ هفته آینده هوای بسیار گرمی در کشور مستقر می‌شود و به تبع آن، نیاز مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری گنبد حرارتی بی‌سابقه در خاورمیانه منجر به افزایش شدید گرما و استفاده مشترکان از وسایل سرمایشی شده است، اضافه کرد: ۶۰ درصد مصرف برق کشور در بخش خانگی است.

جوادی با بیان اینکه طبق آخرین آمار اوج مصرف برق در کشور به ۷۸ هزار و ۱۰۶ مگاوات رسیده است، ادامه داد: با توجه به اینکه ناترازی بین تولید و مصرف وجود دارد در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کنونی صنعت برق کمترین مشکل را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: ۱۸۰ برنامه از سوی صنعت برق به تمامی استان‌ها اعلام شده است که ملزم به رعایت آن و کنترل مصرف هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تاکید بر اینکه در بخش خانگی مقدار مصرف نسبت به بخش‌های دیگر کمتر و تعداد مشترکان بیشتر است، گفت: قطعی برق خانگی خط قرمز وزارت نیرو است و به جای قطعی برق خانگی مشوق‌های امسال قویتر و پررنگتر اعمال می‌شود.

جوادی افزود: مشوق‌های سال قبل منجر به صرفه جویی ۴.۵ درصدی شد که امسال پیش بینی می‌شود با ۲۰ برابر شدن میزان مشوق‌های برق خانگی، صرفه جویی به دلیل فراگیرتر و زیادتر شدن مبالغ تشویقی، بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری با صنایع بزرگ و کوچک استان منعقد شده است، گفت: بهترین راهکار برای عبور موفق از دوره اوج بار تابستان ایجاد نیروگاه‌های مجازی است.

وی اضافه کرد: این نیروگاه‌ها از طریق مدیریت مصرف بدون هزینه ایجاد می‌شود و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع راهکار هوشمندانه برای کاهش میزان ناترازی است.

شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، چهار هزار و ۳۹۲ مشترک صنعتی دارد و این مشترکان حدود ۵۰ درصد از برق توزیع شده در استان را مصرف می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.