رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره‌ کل راه ‌و شهرسازی استان زنجان گفت:از ابتدای سال گذشته تاکنون، ۴۵۲ متقاضی ساکن در محلات هدف بازآفرینی شهری استان برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده و در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

 بهزاد کردلو روز دوشنبه در دوره آموزشی تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان زنجان، گفت: مساحت بافت های فرسوده و ناکارآمد در شهرهای زنجان،‌ ابهر، خرمدره و قیدار بیش از ۶۷۱ هکتار است.

وی اضافه کرد: سهم این استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد و در قالب بخش خصوصی به صورت خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی مشخص شده است.

این مسئول اضافه کرد: بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده و قدیمی همواره یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان به خصوص در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌هاست که با برنامه های مختلف از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیگیری می شود.

کردلو خاطرنشان ساخت: طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری و مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی اضافه کرد: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی اجرا خواهد شد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره‌کل راه ‌و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

کردلو با بیان اینکه از ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir فعال شده است، خاطرنشان کرد: سازندگان بخش خصوصی و ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام و در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره‌کل راه ‌و شهرسازی استان زنجان با اشاره به ظرفیت گروه‌های جهادی برای اطلاع رسانی به جامعه هدف برای بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد، گفت: این گروه ها سفیران نوسازی بافت فرسوده هستند و امیدواریم در این راستا همراهی و همکاری لازم را با اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.