نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه کمک به دولت را همه باید وظیفه خود بدانیم، گفت: دشمن همواره به‌دنبال نابودی ایران اسلامی است و در برابر چنین دشمنی باید وحدت داشته باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

حجت‌ الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، گفت: امسال انتخابات ریاست‌جمهوری در دو مرحله برگزار شد و بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند ولی آنهایی که شرکت نکردند با جمهوری اسلامی ایران دشمنی ندارند و باید دید که مانع و مشکل این افراد چه بوده که این موضوع، مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: همه ما سرنشین یک کشتی و دارای یک سرنوشت هستیم و مسئولان باید هدایت‌های مقام معظم رهبری در این ربطه را آویزه گوش خود کنند.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: حفاظت و صیانت از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب بسیار مهم است و همه باید برای پیشرفت و عزت کشور در کنار هم باشیم و به این موضوع که مورد تاکید رهبر انقلاب است توجه کنیم.

امام جمعه زنجان گفت: در این شرایط نباید یکدیگر را ناامید کنیم چرا که امید به آینده مایه توسعه و پیشرفت کشور است.

وی ادامه داد: رقابت‌های انتخاباتی پس از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شود و همه در یک مسیر برای پیشرفت کشور قرار گیریم.

خطیب نماز جمعه شهر زنجان گفت: هواداران کاندیداها نیز باید رفتار معقول و خداپسند داشته باشند و رسانه‌ها نیز با نیک‌اندیشی خیرخواه مردم باشند و برای پیشبرد اهداف کمک کنند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهادت پیام و پیامد دارد و فرد در مسیر شهادت از هر دلبستگی می‌گذرد اما مهم بعد از شهادت است، افزود: حاصل این عمل تزریق خون در پیکر جامعه و اصل مساله پاسداری از قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) است.

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) در مسیر آزادگی و حریت بود، گفت: تزریق خون در جامعه اسلامی بعد از قیام عاشورا حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت و درس بزرگی از آن گرفت.

خاتمی با بیان اینکه ذاکران، مداحان و امامان جماعات باید بعد از عاشورا به تبیین اهداف این قیام بپردازند، افزود: باید تبیین قیام عاشورا جزو اولویت‌ها باشد تا همه بدانند که امام حسین (ع) برای چه وارد این مسیر شد، این وظیفه را باید مهم بدانیم و به آن توجه لازم را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.