مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: یک هزار و ۱۷۸ راس دام سبک و سنگین در روزهای هشتم تا یازدهم محرم امسال در این استان از سوی کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی مورد بازرسی قرار گرفت.

محمدباقر حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در روزهای هشتم تا یازدهم محرم امسال، ۷۸۲ راس گوسفند و بره، ۳۳۴ راس بز و بزغاله و ۶۲ راس گاو و گوساله از سوی دامپزشکی استان زنجان مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد کل لاشه های مورد بازرسی قرار گرفته در محرم یک هزار و ۲۰ راس دام سبک و سنگین بود گفت: تعداد موارد ضبطی از یک هزار و ۲۰ لاشه تنها ۲ مورد به وزن۴۳ کیلوگرم بود.

این مسئول، تعداد اندام‌های ضبطی از کل لاشه‌های ذبح شده را ۸۵ مورد کبد و ۱۸۳ مورد را نیز اصلاحی عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۲۰۰ مورد ریه و۶ مورد کلیه نیز در دام‌های سبک و سنگین بررسی شده ضبط شد.

حاج کاظمی اظهارکرد: ۱۹۷ مورد ریه ضبطی مربوط به لاشه‌های گوسفند و بره و کمترین آن با سه مورد از لاشه‌های گاو و گوساله بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بسته بندی گوشت‌های تبرک از حسینیه و زینبیه اعظم در دست انجام است و تا چند روز آینده به پایان خواهد رسید.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: آمار دام‌های بازرسی شده نیز قطعی نیست و دام‌های نذری ذبح شده جدیدی به این تعداد اضافه می شود.

حاج کاظمی تاکید کرد: در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم در سطح استان زنجان ۲۸ اکیپ دامپزشکی فعال بودند.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ اکیپ ثابت و ۱۴ اکیپ دیگر نیز به صورت سیار به سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) خدمات ویژه ای ارائه کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این اکیپ‌ها،هشت دامپزشک، ۱۵ ناظر شرعی و ۲۲ بازرس بهداشت گوشت در راستای خدمت‌رسانی به عزاداران سالار شهیدان خدمات رسانی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.