مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای ماه محرم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۳۸۳ بسته معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان زنجانی توزیع شد.

روح الله صالحی گفت: پویش اطعام و احسان حسینی با هدف تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند (تحت حمایت و غیر تحت حمایت) در طی ماه محرم و صفر از سوی کمیته امداد استان مرکزی در حال اجراست.

وی اظهار داشت: در این پویش غذای گرم و سبدهای معیشتی با کمک‌های مردمی، مشارکت موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در استان تهیه و میان نیازمندان توزیع می شود.

صالحی با اشاره به اینکه در این ایام تمامی مراحل تهیه مواد غذایی، پخت و توزیع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توزیع آنها با حفظ کرامت انسانی انجام شده است، اضافه کرد: هدف از این پویش ترویج فرهنگ سنت حسنه اطعام و ترویج این فرهنگ که در کنار عزاداری‌ها، نگاه عزاداران و مومنان به نیازمندان هم باشد، مطرح است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۹۷ هزارو ۳۸۳ پرس غذای گرم و هفت هزار بسته معیشتی بین نیازمندان زنجانی توزیع شده است، گفت: ارزش ریالی این بسته‌ها ۲۶۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به دیگر پویش امداد در این ایام تحت عنوان " به عشق حسین(ع)‌ " اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این پویش، کمیته امداد اقدام به جذب حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین می‌کند و هموطنان می‌توانند حداقل یک فرزند را به نیت شهدای کربلا تحت حمایت خود قرار دهند.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.