کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد از بعدازظهر امروز پنجشنبه زنجان را فرا می‌گیرد که سرعت آن در برخی ساعات به حد نسبتا شدید می‌رسد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که این شرایط از بعدازظهر با وزش باد همراه می شود.

وی یادآور شد: روز جمعه نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم می شود و علاوه بر وزش باد نسبتا شدید، افزایش ابرها و بارش های خفیف و محلی در برخی مناطق به خصوص ارتفاعات در بعدازظهر پیش بینی شده است.

سلطانی اظهار داشت:‌دمای استان امروز به طور موقت کاهش و از اوایل هفته بعد افزایش می‌یابد و هوای گرمی در استان مستقر می شود که در این شرایط جوی صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است.

وی ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان ۲۳ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۶ درجه، ابهر ۱۸ و ۳۴ درجه،‌ خرمدره ۱۸ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۲ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.