رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: ۱۰۶ نفر از کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تائید صلاحیت شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حسین میرزا پور بر آن است: از ۱۸۷ دواطلب شرکت در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان زنجان صلاحیت ۱۰۶ نفر از کاندیداهای استان زنجان مورد تأیید قرار گرفت.

میرزاپور افزود: از تعداد ۱۲ نفر دواطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که اعتراض داده بودند تنها یک نفر تائید صلاحیت شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه برای هر کرسی مجلس در استان ۲۱ نفر به طور میانگین رقابت می کنند، افزود: این میانگین برای حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۴ نفر، برای حوزه انتخابیه خدابنده ۱۶ نفر و برای حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۱۵ نفر است.

وی با بیان اینکه در مجموع صلاحیت ۷۷ نفر رد شده است، ادامه داد: چهار نفر نیز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.

میرزا پور ادامه داد: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم به طور میانگین ۲۵.۵ درصد برای کرسی های این حوزه انتخابیه رقابت می کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: پس از دریافت شکایات داوطلبان، شورای نگهبان از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ بهمن به مدت یک هفته اقدام به رسیدگی به شکایات داوطلبان کرده بود.

میرزا پور ادامه داد: اعلام اسامی کاندیداها طی امروز(۲۷) بهمن ماه و انتشار اسامی توسط فرمانداری ها طی روز ۲۸ بهمن ماه و زمان آغاز تبلیغات از29بهمن ماه به مدت ۷ روز است.

وی از دریافت ۱۳ درخواست حوزه انتخابیه در استان زنجان خبرداد و گفت:نتیجه این درخواست ها تا آخر وقت امروز و یا فردا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.