مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان درآمد مراکز نیکوکاری در سطح استان به یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی رسید.

 روح الله صالحی روز شنبه در جلسه شورای راهبری مراکز نیکوکاری استان زنجان با اشاره به فعالیت ۱۸۱ مرکز نیکوکاری در استان زنجان، گفت: از این تعداد حدود ۶۰ مرکز به صورت تخصصی فعالیت دارد.

وی با اشاره به محورهای فعالیت مراکز نیکوکاری، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری در سرفصل‌های اهدای جهیزیه، مسکن، بهداشت و درمان، اشتغال و معیشت به مددجویان جامعه هدف ارائه خدمت می‌کنند.

صالحی تصریح کرد: توسعه و تقویت مراکز نیکوکاری، مردمی‌سازی خدمات و تخصصی کردن فعالیت آنها از اولویت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان است که توجه به توسعه این مراکز افزایش مشارکت‌های مردمی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امروزه مراکز نیکوکاری به جایگاهی رسیده اند که می توانند به عنوان یک نقطه اتکا در کمک به نیازمندان باشند، اضافه کرد: امیدواریم با تداوم این جلسات و شورای راهبری مراکز نیکوکاری بتوانیم این مراکز را به جایگاه واقعی خودشان برسانیم.

صالحی هدف از برگزاری این جلسات را نظارت سیستمی و راهبری سیستماتیک در حوزه مراکز نیکوکاری بیان کرد و یادآور شد: در این جلسات باید مسائل کاربردی و عملیاتی بیان شود.

وی گفت: باید در فعالیت مراکز نیکوکاری به امکان سنجی لازم برسیم و با هم افزایی موسسات خیریه فعال در سطح استان جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی را داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه پایش مراکز نیکوکاری در دستور کار است و به صورت مستمر بررسی می‌شوند، اظهار داشت: این پایش ها در عملکرد بهتر مراکز نیکوکاری بسیار موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.