وهاب ادیبی گفت: فرآیند ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار دانش در جوار صنایع بزرگ استان نیازمند همکاری واحدهای تولیدی است ولی تا کنون همراهی مطلوبی در این زمینه نداشتیم.

وهاب ادیبی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در زمینه ایجاد هنرستان های جوار صنایع در استان گام برداشته شده است که از جمله آنها می توان به تحویل سه دفتر در این خصوص در شهرک های صنعتی شماره یک زنجان، نوآوران و ابهر اشاره کرد که عملیات تجهیز آنها نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای تاسیس هنرستان های جوار صنایع جلسه ای در استانداری با حضور مدیران ۶۴ شرکت تولیدی در استان برگزار شد و ما انتظار استقبال و همراهی بیشتر این واحدها را داریم.

ادیبی گفت: با همکاری یک واحد صنعتی در حال راه اندازی رشته های طراحی و دوخت هستیم و تلاش ما توسعه رشته های فنی و مهارتی با همکاری صنایع در همه مناطق استان است.

وی با بیان اینکه راه اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایعی که نیازمند نیروی ماهر هستند، در دستور کار است، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه هایی که با صنایع برای این منظور منعقد می‌شود، قرار است کلاس‌های دروس عملی دانش آموزان در محل شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار شود.

ادیبی ادامه داد: راه اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایع علاوه بر فراهم کردن زمینه تربیت نیروی دارای مهارت، می‌تواند محلی برای تامین نیروی انسانی واحدها نیز باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در جوار صنایع یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در راستای اشتغالزایی دانش آموزان در آینده است.

ادیبی همچنین راه اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایع را در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و شعار هر دانش آموز یک مهارت دانست و گفت: توسعه عدالت آموزشی یکی دیگر از اهداف راه اندازی هنرستان در جوار صنایع است.

وی افزود: اکنون ورود به دانشگاه آسان ولی ایجاد شغل بسیار سخت است از این جهت گسترش هنرستان‌ها در جوار صنایع می‌تواند کمک قابل توجهی در ایجاد شغل داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.