رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیشترین ترددهای این استان به میزان ۳۵ درصد به آزادراه زنجان به قزوین اختصاص دارد.

محمدی گفت: این اداره کل به صورت مستمر و دقیق وضعیت ترافیکی استان را مورد رصد و سنجش قرار می دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار استخراجی در ورودی و خروجی محورهای مواصلاتی استان زنجان، در مجموع سه میلیون و ۶۵۲ هزار خودرو طی تیر امسال تردد ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

این مسوول ادامه داد: بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز ۲۹ تیر با ۱۹۲ هزار خودرو ( ایام محرم) به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بیشترین ترافیک طی این مدت در آزاد راه زنجان به قزوین (باند شمالی) با حدود ۸۸۳ هزار و ۳۳۴ وسیله نقلیه با نرخ متوسط ۱.۱۹۰ تردد در ساعت ثبت شده است گفت: ۱۸ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار داشت: طی مدت یاد شده بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز در محور میانه - زنجان - سرچم - اردبیل، آزاد راه زنجان - تبریز صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به کارکرد سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور آزاد راه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، ترانزیت زنجان - ابهر، زنجان- میانه و سرچم - اردبیل و سامانه های توزین در حال حرکت در محورهای آزاد راه زنجان - قزوین - ابهر- زنجان، زنجان - ابهر، بیجار - زنجان و دندی - زنجان ۵۱ هزار و ۱۹۱ تخلف سرعت غیرمجاز و ۱۴ هزار تخلف اضافه بار ثبت و ارسال شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: حدود یک و نیم درصد از ترددهای صورت گرفته در محورهای فوق بوده که نشانگر سهم قابل توجه سامانه ها در کاهش تخلفات جاده ای است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

برچسب ها: حمل و نقل ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.