کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: عصر امروز دوشنبه بارش‌های رگباری،‌ محلی و پراکنده برخی مناطق به خصوص ارتفاعات استان را در بر می‌گیرد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان اغلب مناطق استان هم اکنون قسمتی ابری و در طارم و نواحی کوهستانی این شهرستان مه آلود است.

وی با بیان اینکه طی امروز به تدریج سرعت وزش باد افزایش می یابد و به حد نسبتا شدید می رسد، اظهار داشت:‌ این وضعیت جوی تا فردا سه شنبه ادامه دارد که بر این اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

سلطانی یادآور شد: هر چند بارش های پیش بینی شده برای استان فراگیر نیست اما ماهیت رگباری و شدت آن در برخی مناطق موجب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز دمای هوای استان در اغلب مناطق به طور محسوسی کاهش می یابد و فردا نیز هوای خنکی در استان مستقر خواهد بود، گفت: روز چهارشنبه هفته جاری دمای استان مجددا افزایش می یابد و روزهای آخر هفته هوای گرمی حاکم می شود که در این شرایط به هم استانی ها توصیه می کنیم تا حد امکان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

سلطانی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته زنجان به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور و لولک آباد نیز به عنوان چهارمین ایستگاه خنک کشور ثبت شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۷ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۶ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.