رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از رشد ۳۲ درصدی مهارت آموزی در کشور طی سه سال گذشته خبرداد.

پایداری اشتغال و تربیت نیروی کار ماهر پاشنه آشیل بازار کار طی دو سه دهه گذشته بوده است.

بی‌تردید مهارت‌آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر نقش بی‌بدیلی در افزایش اشتغال و کاهش نیروی بیکار در کشور دارد چرا که بر اساس داده‌های آماری، عمده افراد بیکار درکشور فاقد مهارت لازم و مورد نیاز بازار کار بوده‌اند.

امروزه آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مهارت‌آموزی به‌عنوان آموزش‌های فرا راهبردی برای توسعه پایدار محسوب می‌شود و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این آموزش‌ها می‌تواند موجب رشد و توانایی بیشتر برای اشتغال مفید باشد و فرد را برای محیط کار و تغییرات فناوری سازگار کند و به‌عنوان روشی برای کاهش فقر، جنبه‌ای از یادگیری مادام‌العمر، ابزار آمادگی در حوزه‌های حرفه‌ای و مشارکت موثر در دنیای کار و بخش اساسی و لاینفک آموزش عمومی شناخته می‌شود.

در این زمینه مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در تمام مراکز استان و در تمام شهرستان‌ها زیرساخت‌های آموزشی مهارتی وجود دارد.

وی گفت: در کنار مراکز دولتی، حدود ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور وجود دارد که حدود ۴ هزار و ۸۰۰ مربی متعهد و متخصص در بخش دولتی به جامعه هدف آموزش مهارتی می‌دهند.

عظیمی گفت: در حوزه آموزش مهارت در سه سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دوره آموزش مهارت گذراندند که نسبت مدت مشابه گذشته، در این بخش ۳۲ درصد رشد داشته است و در موضوع صدور مجوز‌های آموزشگاه‌های آزاد، درحال حاضر با فعالیت ثبت ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد، هزار و ۱۹۴ درصد در این بخش ما رشد واگذاری امر به مردم را داشتیم.

عظیمی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از مأموریت سازمان فنی و حرفه‌ای را مردم و بخش خصوصی انجام می‌دهند. تقریباً ۸۰ درصد از فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، منجر به اشتغال می‌شود.

وی گفت: آموزش‌های مهارتی را به ۱۹ گروه هدف جامعه یعنی تمام مردم و تمام حوزه‌های هدف کشور را شامل می‌شود. چتر آموزش مهارت کشور در بخش دولتی تمام مراکز استان و تمام شهرستان‌ها را هم شامل می‌شود.

خبرنگار: حسین قربانی

برچسب ها: تهران ، مهارت آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
طی سه سال گذشته همه چیز افزایشی بوده
قیمت ها
خودکشی
قتل
طلاق
فرار مغزها
اعدام ها
و ........
آفرین به مدیریت خوب و همه جانبه
آخرین اخبار