سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت بازار کالا‌های اساسی و تأمین ذخایر کالا‌ها هشدار داد.

احمد اسدیان معاون نظارت بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور طی نامه هشداری موضوعاتی را در رابطه با مدیریت بازار کالا‌های اساسی متذکر شد.

در بخشی از این نامه تصریح شده است که با توجه به لزوم حفظ آرامش بازار و تثبیت ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی تا استقرار دولت جدید شایسته است در اجرای بند «ج» ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) آیین نامه اجرایی قانون مرقوم و به منظور جلوگیری از ایجاد نابسامانی در بازار کالا‌های اساسی تا پایان سال جاری و جلوگیری از بروز نارضایتی عمومی در رابطه با نحوه مدیریت بازار کالا‌های اساسی و تأمین ذخایر به میزان مقرر، تدابیر لازم اندیشیده و نتایج اقدامات انجام شده به سازمان اعلام شود.

در بخش دیگری از نامه سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاداتی برای پیشگیری از نابسامانی در بازار از جمله رصد مستمر ذخایر کالا‌های اساسی کشاورزی موجود در انبار شرکت‌های دولتی تابعه، پیگیری تخصیص و تامین ارز جهت انجام به موقع خرید‌های خارجی به منظور اثربخشی برنامه‌های تنظیم بازار و پیگیری برای ترخیص کالا‌های موجود، حفظ ذخایر و تشدید نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی در بنادر ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
تشکیل وزارت بازرگانی یک ضرورت هست از زمانی که این وزارت تعطیل شد کشور در تورم افسار گسیخته می قلتد.
آخرین اخبار