معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: کلاه ایمنی استاندارد برای حفظ جان موتورسواران مهم تلقی می‌شود.

سرهنگ فیروز کشیر در برنامه زنده شهر امن اظهار کرد: ماده ۱۶۷ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت اعلام می‌کند که عبور موتورسیکلت، موتورگازی و دوچرخه در پیاده‌رو، مابین دستجات، بازار و ترافیک ممنوع است.

او بیان کرد: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد در حین رانندگی بسیار حائز اهمیت است. با وجود فصل تابستان و شرایط گرما، همچنان استفاده از کلاه کاسکت ارزش بر سر گذاشته شدن را دارد. استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای حفظ جان راکب و ترک‌نشین موتور یک امر حیاتی و لازم است.

سرهنگ کشیر ادامه داد: یکی از شرایط کلاه ایمنی استاندارد و خوب این است که چانه موتورسوار را به‌خوبی بپوشاند و طلق ایمن آن بتواند در فصول مختلف سال از چشم و صورت محافظت کند. همچنین، از دیگر خواص کلاه ایمنی استاندارد می‌توان به محافظت از صورت و چشم موتورسوار در برابر گرد و غبار در تابستان و سرما و خشکی هوا در زمستان اشاره کرد.

او گفت: عملاً با استفاده از کلاه ایمنی استاندارد از چشم و صورت راکب و ترک‌نشین موتور محافظت می‌شود. برای افزایش ایمنی و حفظ سلامتی نباید دنبال تخفیف گرفتن بود و حتی اگر در تابستان با استفاده از کلاه ایمنی سر و صورت شما خیس هم شود، باید برای ایمن رسیدن به مقصد از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کرد.

در ادامه سرهنگ کشیر به تفاوت‌های اساسی بین ایستادن و توقف پرداخت و توضیح داد که آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به‌طور صریح این دو مفهوم را تعریف کرده است. در محل‌های با تابلو توقف مطلقاً ممنوع، حتی یک توقف لحظه‌ای نیز مجاز نیست.

خبرنگار: عطیه رضایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار