مدیرعامل آتش‌نشانی تهران:

بازار تهران نباید این وضعیت ایمنی را داشته باشد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌های مسئول باید به سهم خودشان کمک کنند که ما از این بحران ناایمنی عبور کنیم، گفت: بعد از صدسال، بازار تهران و سایر مراکز شلوغ نباید این وضعیت ایمنی را داشته باشند.

 قدرت الله محمدی در دومین روز از ششمین همایش آتش‌نشانی و ایمنی شهری که در هتل المپیک برگزار شد، گفت: ما ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی در تهران داریم که در هیچ پایتختی در دنیا انقدر ایستگاه وجود ندارد. در تهران بافت فرسوده و ناایمنی‌ها زیاد است و ما مجبوریم ایستگاه جدید بسازیم.

وی افزود: خود ایمنی و ارتقاء فرهنگی برای ما بسیار مهم است و باید اجرا شود، زیرا باعث می‌شود خود افراد بیشتر مراقب باشند و کمتر حوادثی رخ دهد که کشته داشته باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش نشانان ما تنها افرادی هستند که همه آرزو می‌کنند که در کل شیفت هایشان خواب باشند و هیچ حادثه‌ای رخ ندهد. اما متاسفانه ما ۶۰هزار ماموریت در سال در کشور داریم که این رقم در تهران حدود ۲۰۰ ماموریت روزانه است.

محمدی گفت: همه دستگاه‌های مسئول باید به سهم خودشان کمک کنند که ما از این بحران ناایمنی عبور کنیم. بعد از صدسال، بازار تهران و سایر مراکز شلوغ نباید این وضعیت ایمنی را داشته باشند.

وی با اشاره به توان کشورمان در تولیدات حوزه ایمنی گفت: در حال حاضر شاهدیم که جهش عظیمی در بخش تولیدات ساختمانی در حوزه آتش نشانی رخ داده و ۸۰ درصد نیازمندی‌های حوزه ایمنی ساختمان، تولید داخل است. یک زمانی ما لیستی از شرکت‌های خارجی و کالا‌های وارداتی داشتیم، اما امروزه افتخار می‌کنیم که بیشتر این محصولات توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: این اتفاقات در عرض سه چهار سال رخ داد و عملی بود که خداروشکر باعث می‌شود هم اشتغال زایی داشته باشیم و هم از کشور ارزی خارج نشود، بنابراین باید از این شرکت‌ها بیشتر حمایت کرد.

وی اظهار کرد: بخش بین المللی همایش برای اولین بار فعال شد و از کشور‌های ترکیه و عراق و... و. در این همایش حضور دارند و ما می‌خواهیم با هم اطلاعات خود را تبادل کنیم.

محمدی گفت: بزرگترین مرکز آموزش ایمنی در خاورمیانه را ما در ایران و تهران داریم و دانشجو‌ها توسط بهترین اساتید آموزش می‌بینند. بیش از ۲۰۰ مقاله عالی توسط این افراد نوشته شده که قرار نیست تنها بایگانی شوند و از آنها در برنامه‌ها استفاده می‌کنیم. اشتغال این افراد نیز تضمین شده است و هر کس در این رشته‌های ایمنی تحصیل کند، قطعا بیکار نمی‌ماند.

بهروز عسگریان، دبیر علمی ششمین همایش آتش‌نشانی و ایمنی شهری نیز گفت: ما در شش محور مدیریت در عملیات، ارتقاء فرهنگ ایمنی، مهندسی ایمنی، آینده نگری، فناوری نوین و مهندسی حریق این همایش را طراحی و اجرا کردیم. اشتراک دانش و تجربیات، ترویج تحقیقات و پژوهش، آگاهی افزایی تحقیقات، فرصت ایجاد ارتباط، تعامل یا صنعت وارتقا ایمنی از جمله اهداف ششمین همایش آتش‌نشانی و ایمنی شهری بود.

وی افزود: در مجموع ۴۰ شرکت فعال ایمنی شهری و آتش‌نشانی دانش‌بنیان و داخلی در نمایشگاه امسال شرکت دارند و محصولات خود را عرضه کردند.

عسگریان گفت: ۲۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، همچنین ۱۶۵ پوستر و ارائه شفاهی نیز ارائه شد که از مقالات برتر تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های علمی افزود: ۱۹ کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان اجرا شد که مهارت‌های مختلفی مانند اطفای حریق، مدیریت بحران، اصول ایمنی ساختمان‌ها و را آموزش می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار