مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بیش از ۵۶۲ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در سه ماهه نخست امسال در این منطقه توزیع شد.

قربانعلی مردانی گفت: فرآورده‌ها شامل بنزین، نفتگاز (غیر نیروگاهی)، نفت سفید و نفت‌کوره بوده که در بازه زمانی یکم فروردین تا سی و یکم خردادماه سالجاری در نواحی زاهدان، زابل، خاش و سراوان توزیع شده است.

وی بیان کرد: مقدار بنزین توزیع شده در بهار امسال بیش از ۲۶۰ میلیون لیتر بوده که با توجه به اقدامات کنترلی و بازدارنده و استفاده از سامانه‌های مدیریتی، پیشگیرانه و نظارتی، مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶ درصد و بیشتر از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر صرفه جویی در پی داشته است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به توزیع پایدار و مطلوب انواع فرآورده‌های نفتی در سطح منطقه زاهدان، میزان نفتگاز توزیع شده غیرنیروگاهی در سه ماهه ابتدایی سالجاری را بیش از ۲۴۵ میلیون لیتر اعلام کرد که این فرآورده نیز با ۹ درصد کاهش معادل ۲۴میلیون و ۲۶۹ هزارلیتر صرفه جویی داشته است.

وی ضمن تأکید بر مدیریت مصرف سوخت به عنوان سرمایه ملی، اجرای طرح‌های کنترلی و پیشگیرانه و نظارت‌های میدانی و الکترونیکی و همکاری سازمان‌های متولی و نظارتی را از مهمترین عوامل صرفه جویی و کنترل مصرف سوخت در این مدت عنوان کرد.

مردانی کنترل هوشمند ورود خودرو‌های غیربومی به طرح کدینگ با دوربین پلاک خوان و انتقال سیستمی اطلاعات خودرو به سامانه هوشمند سوخت (مهار کارت‌های مهاجر)، نصب دروبین پلاک خوان در جایگاه ها، استقرار نرم افزار بومی کنترل برداشت از کارت سوخت اضطراری، رصد و پایش جایگاه‌ها بمنظور پیشگیری از ورود کارت سوخت مهاجر، کنترل هوشمند خودرو‌ها و جلوگیری از مراجعه چندباره جهت سوختگیری، اجرای طرح باک پر در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه و برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌های نظارتی و کارگروه پیشگیری و نیز الزام به استفاده از سامانه‌های کنترلی و مدیریتی از سوی سازمان‌های متولی را، از جمله اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه زاهدان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار