ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از کاهش ساعت فعالیت همه اداره‌های استان به جز مراکز خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی در روز شنبه خبر داد.

در  اطلاعیه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان  آمده است: براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری استان، با توجه به تداوم گرمای هوا و به منظور حفظ پایداری شبکه برق فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی در روز شنبه، ۶ مرداد ماه از ساعت ۶ صبح آغاز و با ۲ ساعت تعجیل راس ساعت ۱۱ به پایان می‌رسد و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده: بر این اساس اقدامات لازم در راستای رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی باید توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد از جمله روشن و خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت بعد از ورود و یک ساعت قبل از خروج در ادارات مورد تأکید است.

همچنین جهت رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران موظف هستند کسری ساعت را به صورت دورکاری و با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق مقررات جبران کنند.

دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیرو‌های دارای نوبت کاری شیفت‌گردان، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشمول کاهش ساعت کاری ادارات نبوده و فعالیت این مراکز به روال عادی است.

 افزایش گرما در اکثر استان‌های کشور سبب افزایش مصرف سیستم‌های سرمایشی شده و در مناطق‌مختلف کشور کاهش ساعت کاری ادارات در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.